Ispanakli Omlet

Kisa bir sure once yeni bir yemek kitabi bulup icindeki cesit cesit omleti denemeye baslamistim ki ispanakli omlet, cok begenip de yemek listelerime ilk siralardan girmeyi hak edenlerden biri oldu. O kadar lezzetli, o kadar saglikli ki her sabah yapmak istiyorum bu omletten.

Burada Turkiyede pek fazla gormedigim bebek ispanaklardan var. (Belki artik Turkiye'de de vardir, bilmiyorum cok uzun zaman oldu ben ayrilali haliyle). Normal bizim bildigimiz isapanaklardan da var ama bebek ispanaklar cig yenebildikleri icin cok populerler. Bizdeki tere veya roka buyuklugunde oluyorlar ve salata icine hic dogranmadan atiliyorlar. Tadi buyuk ispanaklardan farkli degil ama kullanim alanlari cok cesitli. Tipki benim ispanakli omletim gibi.

Malzemeler:

Bebek Ispanak
Bir kucuk kuru sogan, kup dogranmis
Yumurta, cirpilmis
Domates, kup dogranmis
Sizma zeytinyagi
tuz, karabiber

Yapilisi:

Ince kenarli bir tavada zeytinyagini isitin. Soganlari atip sote yapin, domatesleri atin. Azicik kavurur gibi yaptiktan sonra ispanaklari hic dogramadan atin. Cok az cevirin. Ispanaklarin olmesini istemiyoruz.

Azicik tuzla cirpilmis yumurtayi ekleyip her tarafina yayilmasini saglayin. Alt kisim pistikten sonra alt-ust edin omleti. Ust kisma azicik taze cekilmis karabiber dokun ve atesten alin. Sicacikken servis yapin.

** Benimki her zaman duzgun sekilde olmuyor haliyle. Hatta ben cok kizarmis sevdigim icin omletleri, her zaman fazla pisiriyorum. Keyfinize gore ayarlayin ama ispanak sevmeyenler bile bu kolay ama lezzetli omleti sevecekler, eminim..

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kolay Biftek Diane

Shrimp Mousse - Karides Mus

Beef Brisket