Kolay Biftek Diane

Sabah ise giderken biftegi buzluktan cikariyorum ve kendi kendime soyleniyorum 'su etin uzerindeki gibi mantarli bir sey yaparim aksama gelince'. Tabii ben o anda kendi kendime soylendigimi zannediyorum. Cunku gece gec bir saatte eve donerken artik o resimdeki mantarli seyi yapacak vaktim kalmadigini dusunerek uzuluyorum ve 'artik hizlidan kizartirim, yanina da bir makarna yaparim ne yapayim' diyorum.

Eve gelince agzim acik kaliyor; ben kendi kendime konusuyorum sanirken birileri beni duymus, resimdeki biftek tamamen aynisi sekilde pisirilmis, yanina bulgur pilavi yapilmis(en sevdigim), masa kurulmus ve hatta salata bile tastamam...'Bir calisan kadinin eve geldiginde bulmak isteyebilecegi daha ne olabilir ki' diye dusunerek sariliyorum ona ve kaybetmekten korktugum bu tarifi de sizinle paylasiyorum. Cunku o gunden beri birkac kez daha yaptik bu tarifi ve hep bayilarak yiyoruz...

1 kg kadar biftek(kemiksiz ve yagsiz ve ayni zamanda da 1cm kalinliginda)
1 tatli kasigi limon kabugu rendesi
1/4 tatli kasigi karabiber

Sos icin:
1 yemek kasigi siviyag
250 gr kucuk mantar, dilimlenmis
2 adet ince dogranmis yesil sogan
1 yemek kasigi brandy(istege bagli)
1/4 kap yagsiz sivi krema
1 yemek kasigi taze limon suyu
2 yemek kasigi Dijon-stili hardal
2 yemek kasigi Worcestershire sosu(bu sos etin yumusamasini sagliyor, yoksa ne kullanilabilir arastiracagim)

Bir tavada yagi isitip, mantarlari ve yesil soganlari ekleyin ve uc dakika kadar karistirarak cevirin. Tavadan alin.

Tavayi bir kagit havlu ile silip, spray ile yaglayip isitin. Limon kabugu rendesi ve karabiberi karistirip, bifteklerin uzerine bastirin. Biftekleri tavaya koyup, cevirerek 10-12 dakika kadar (zevkinize gore pisme derecesini ayarlayip) pisirin. Tavadan alip sicak tutmaya ozen gosterin.

Tavaya brandi'yi ekleyin ve tavada kalan biftek artiklarini kaldirarak karistirin. Kremayi, limon suyunu, hardali ve worcestershire sosunu ekleyin. Mantarlari da ekleyerek karistirin ve bifteklerin uzerine dokerek servis yapin...

* Fotograflarimiz cok iyi cikmadi ama gece gec oldugu icin isik durumumuz iyi degildi tahmin edeceginiz uzere. Yoksa tadini golgelemesini istemem dogrusu.
** Tarifin adinin neden Diane oldugunu bilmiyorum ama orjinal tarifteki isim bu oldugu icin oylece yazdim...

Yorumlar

Adsız dedi ki…
süper olmuş. eline sağlık. Worcestershire sosunun içeriği varsa belki biz de yapabiliriz. Ne dersin :)
CG
Aybike Ceylan dedi ki…
Ellerine saglik Hatice'cigim,
Harika olmus. Gelemedim ne zamandir, hersey cok hos..

Sevgilerimi gonderiyor, guzel bir hafta sonu diliyorum.
sunrise dedi ki…
Hemen bakip soyleyecegim.. Icinde ne oldugunu..
sunrise dedi ki…
Celalcigim sosun icinde, malt sirke den tut da pekmeze, tamarin ozutunden,m sogan, sarmisaga kadar bin tur sey varmis. Kendi kendine evde yapabilecegin bir seye benzemiyor. En iyisi ben sana bir sise getireyim gelirken.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Shrimp Mousse - Karides Mus

Beef Brisket