20 Ekim 2008 Pazartesi

Baby Shower


Belki bircogunuz biliyorsunuzdur veya zaten Turkiye'de de uygulanmaya baslamistir ama buralarda boyle bebek bekleyen annelere bebek dogmadan once anne adayinin yakin arkadaslari tarafindan bir parti veriliyor ve adi da "Baby Shower" oluyor bu partinin. Sanirim gelecek olan bebek de kismetini yagmur gibi yagdirsin anlamina filan geliyor bu 'shower' terimi.

Ben de anne adayinin yakin arkadasi sayildigimdan bu gorevi ustlendim bu hayirli is icin. Bana yapilan da cok guzel olmustu, o yuzden ne kadar hos ve onemli oldugunu biliyordum bu partilerin, ozellikle anne adaylari icin.


Partinin ev sahipligini yapacak kisi, anne adayindan adres defterini aliyor. Belki tamamen surpriz olmasi gerekir ama anne adayinin hic gormek istemedigi kisiler olabilir dusuncesiyle daha dikkatli davranmak gerekiyor tabii. Bu yuzden biz de anne adayinin onayiyla listemizi belirledik.

Sonra evsahibi kisi davetlilere davetiye gonderiyor. Yer, zaman, saat filan bildiriliyor davetiyede ve ayni zamanda da anne adayi bir yada birkac bebek magazasindan bebek icin ihtiyac listesi belirlemis oluyor. Onun da internet adresi veya posta adresi veriliyor davetiyede. Ilgilenen olursa diye de not dusuluyor. Tabii davete gelenler de eli bos gelecek degil ya, onemli olan anne adayinin dogumdan once ihtiyaclarinin karsilanmis olmasi ve amac binbir kosusturma icindeki anneyi biraz olsun rahatlatmak.


Evin taa dis kapisindan itibaren evi susledik, balonlar astik. Bilmeyenler evi sasirmasin diye.
Pastalar, borekler yaptik.
Gelen misafirlere tesekkur mahiyetinde vermek uzere bu bebek biberonu seklindeki kucuk tuplere cikolata doldurduk.
Misafirler bu Turk yemekleri-Amerikan adeti partide cok guzel vakit gecirdiler, anne adayimiz cok mutlu oldu. Hersey icin binlerce tesekkur etti. Hediyeler tek tek acildi, herkese gosterildi. Kartlar yuksek sesle okundu, anne adayi bir suru espri yapti. Gulundu, eglenildi.




Tabii bu arada partinin sadece kadinlara yonelik oldugunu bilmem soylememe gerek var mi?
Aslinda oyunlar filan da oynaniyormus bu partilerde ama anne adayi kesinlikle oyun istemedigini belirtince benden de bir yuk kalkmis oldu. Cunku nasil bir oyun oynayabilecegimiz konusunda en ufacik bir fikrim bile yoktu.

Ayrica anne adayi kendi hazirladigi bir battaniyeyi bugunun anisina hepimize imzalatti. Uzerlerine gecici bantlar yapistirip her birimize bir kare ayirmis ve yaninda utu ile sabitlenen pastel boyalar getirmis. Her bir misafir de kendi sectigi bir kareyi imzalayip anne icin birseyler yazdi, boyadi. Cok ama cok anlamli bir battaniye oldu bence bu. Omur boyu saklanacak, hos bir ani anne ve bebek icin..

Benim icin en onemli sey ise, bu yabanci ulkede birileri icin bunu yapabilecek olmamdi. Yani benim de 'yakin arkadasim' diyebilecegim, cagirabilecegim birilerinin olmasi idi. Yalnizligimizi ve yabanciligimizi unutturan bu parti icin asil benim tesekkur etmem gerekiyordu yakinda oglunu kucaklayacak olan anne adayina..

8 yorum:

yoncaa dedi ki...

olmaz mı burada da var ve hatta bu işi üstlenen firmalar bile çıktı ortaya.Doğal ve sevimliliğini kaybetti bile..

Sen de sakla tüm bu bilgileri belki yakın zamanda bir kere daha organizatör olursun :)

sunrise dedi ki...

Aman yapma yaaaa. Bu isler organizatorler araciligiyla olmaz ki. Dedigim gibi anne adayinin yakin arkadaslarindan biri ustlenir ki; hem anne yorulmasin, hem son gunlerinde dogumla ilgili filan gerginligini unutsun. Hem de aile hediye istemis gibi olmasin diye. Yani hersey kendiliginden ve eglenceli sekilde yapiliyor. Keske bu kadar baska ulkelerin hayranligini yapmak yerine kendi geleneklerimizin pesine dusebilsek...

Cocukla Cocuk dedi ki...

Yeni yeni bizim buralara da geldi fakat uygulamanın tam olarak aynı olduğunu söyleyemeyeceğim. yani yakın arkadaşı alıp davetliliere kadar bir organizasyon yapmıyor. zaten bizim artık adres defterimiz bile yok yahu, cep telefonlarından sonra. Bize detaylı bir şekilde anlattığın için çok teşekkürler.
Ellerine sağlık
Battaniyeye bayıldık.

munevver dedi ki...

Güzel bir adet; ama, her konuda olduğu gibi bunu da hemen taklit ettik. Yonca da söylemiş, evet, bu işi organize ediyor bazı pastaneler. Ben de görünce şaşırdım.

Eline sağlık.

Pamuk anne dedi ki...

Ya ben cok kiskandim!!! Benim hic olmadi baby showerim :) yine yapcem bebek!!!

sunrise dedi ki...

Ben de battaniye fikrini seveceginizi biliyordum Cocuklacocuk. Aslinda adet, islemek filanmis eski zamanlarda ama tabii simdi kim o kadar marifetli ki.. Ama bu dusunce de cok hosuma gitti, harika olacak bebek icin dusunsenize...

sunrise dedi ki...

Sevgili Munevver,
Her adetlerini bu kadar sevmesem de bazilari gercekten cok hos. Yani anneyi dusunmek, onu biraz rahatlatmak, hediyeler filan cok manali..
Tabii icten gelmek sartiyla, yoksa para karsiligi yapilirsa bilmem ki boyle manali olur mu?

sunrise dedi ki...

Haydaaa Pamukcugum,
yani bunun icin bebek yapilir mi? Tabii orda simdi arkadasin sana yapar degil mi? Burdakiler adam olamadi ki, degil mi ama(kendimi de kattim bu grubun icine hic merak etme)....