Tahinli Kitir Kitir Kurabiyeler

Gecen sabah kahvaltidan once aksam yapacagim yemek icin bakliyat dolabini actigimda Turk marketinden aldigim tahin kavanozu pat diye onume dusuverdi. Ustelik de kapagi acilmis olarak ama Allahtan icindeki tahin dokulmedi. Icimden 'bu tahinle bir kurabiye yapmak lazim, artik kendini onume attigina gore cani kurabiye haline gelmek istiyor' dedim. Sonra disari cikardigim tahin kavanozunu unutup ise guce daldim. Bir ara gecen gun yaptigim balik yemegini yazdigim kagidi bulup atip atmamayi dusunurken arkasinda bir yerlerden yazmis oldugum 'tahinli kurabiye' tarifini gordum. 'Artik bu kadar tesaduf yeter' diyerek tahinli kurabiyeleri pisirmeye karar verdim.

Muhakkak tarif defterimde de vardir bu tarif diye arandim ama yok, nereden aldigimi bilemiyorum tabii bu arada. Annem de tahinli kurabiye tarifi getirmis bana, onunla karsilastirdim ama bu bendeki tariftekine uygun malzemelerim hazirda oldugundan bu tarifi denedim(annecigim kusura bakma simdilik).

Bendeki tahin tariftekinin yarisi kadar oldugu icin butun herseyi yarim olcu yaptim ama buna ragmen 20 kadar kurabiye cikiyor. Ona gore temkinli olmak lazim.

Cok lezzetli ve kolay ve de agizda dagilan bu kurabiyeleri denemek isterseniz;

Gerekenler soyle:

1 su bardagi tahin
1 su bardagi zeytinyagi veya siviyag
1 su bardagi pudra sekeri
1 su bardagi iri dovulmus cevizici
4,5 su bardagi un
1 tatli kasigi kabartma tozu
1 paket vanilya

Butun malzemeyi(ceviz ici haric) karistirip yumusak bir hamur elde edin(ben cevizici koymadim, cevizleri kurabiyelerin ustune batirdim ama isteyenler icine de ilave edebilir).

Onceden yaglanmis tepside 180C(375F) de hafifce uzerleri pembelesene kadar pisirin.

Firindan cikan tepsideki kurabiyeleri kesinlikle soguyana kadar ellemeyin. Soguduktan sonra hava gecirmeyen bir kapta uzun zaman saklayabilirsiniz.

Afiyet Olsun.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kolay Biftek Diane

Shrimp Mousse - Karides Mus

Beef Brisket