Elmali Corek

Yaklasan Christmas nedeniyle adet oldugu uzere doneme uygun tarifler de cikmaya basladi. Simdi once Thanksgiving yuzunden her tarif nasil hindi pisirilecegi ile iliskin olsa da ben sabirla 12 veya 24 veya hangi sayida olursa olsun "Her gune bir kurabiye" tariflerini bekliyorum. Birkac uye oldugum yerden ve dergilerden aralik basinda gelecegini ogrendim. Hepsini denemeye and ictim kendi kendime. O zamana kadar sizi sevgili Ipek'in yaptigi gun ekrana yapisarak okudugum Elmali Corek tarifi ile basbasa birakiyorum. Tarifi yine de yaziyorum buraya, kaybederim korkusuyla..


Parantez icindeki malzemeler Ipek'in kullandigi malzemeler, iki secenekten istediginizi kullanabilirsiniz yani. Ben parantez ici veya disindakilerden elimde hangi malzeme varsa onu kullandim. Cok hos bir kurabiye oldu aynen tahmin ettigim gibi. Disi kitir, ici yumusak ve lezzetli bir corek... Kesinlikle denemenizi tavsiye ederim.
Elmalı Çörek icin gerekenler:
2,5 su bardağı un (veya tam buğday unu)
1 paket dr.Oetker instant kuru maya (ben bir tatli kasigi kullandim, zira burada Dr.Oetker paket maya bulunmuyor)
½ çay bardağı toz şeker
1 yumurta
50 gr tereyağı (veya zeytinyağı)
1 çay bardağı ılık süt
İç malzemesi için :
2 adet elma (veya 3 adet elma)
½ çay bardağı toz şeker (veya 1/2 çay bardağı pekmez)
½ çay bardağı ufalanmış ceviz içi (ilave olarak 1/2 çay bardağı kuru üzüm)
1 çay kaşığı tarçın (veya 1 tatlı kaşığı tarçın)
Üzeri için:
pudra şekeri
Yapılışı:
1. Elmaları soyup rendeleyin, üzüm ve şekerle (veya pekmezle) birlikte suyunu çekene kadar pişirin. Pişince ceviz ve tarçını ekleyin.
2. Unu maya ile karıştırın. Toz şeker, yağ, yumurta,ve sütü ilave edin, yoğurun. Yumuşak bir hamur elde etmelisiniz.
3. Hamurun üzerini nemli bir bezle örterek, 1 saat kadar mayalandırın.
4. Mayalanan hamuru 16 parçaya ayırın. Her parçanın içine elmalı içten 1 kaşık kadar koyup kapatın. Avucunuzda yuvarlayarak top şekline getirin.
5. Yağlı kağıt koyduğunuz fırın tepsisine aralıklarla dizip, 30 dk daha bekletin.
6. Önceden 175C (375 F) derece ısıtılmış fırında üzeri pembeleşinceye kadar (yaklaşık 15 dk) pişirin.
7. Soğuduktan sonra üzerlerine pudra şekeri eleyin.
Afiyet olsun....

Yorumlar

Cocukla Cocuk dedi ki…
meyveli kurabiyeler favorileirmden elmalı iç yerine portakallı da güzel oluyor...ellerine sağlık...sevgiler
sunrise dedi ki…
Portakallisi hic aklima gelmemisti Cocuklacocuk. Iyi fikir, denemek lazim ama degil mi?

sevgiler

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kolay Biftek Diane

Shrimp Mousse - Karides Mus

Beef Brisket