Ari Temali Dogumgunu Partisi




Dunyada tanidigim en yetenekli insan benim annemdir sanirim. Gorup de yapamayacagi hicbir elisi vs olmadigini saniyorum. Yetenegi sonsuz gibi birsey. Orgude, nakista, dikiste, dantelde, resim yapmada, cicek duzenlemesinde, boyamada ve hatta yemek yapmada onun eline su dokebilecek birini tanimiyorum. Bu sadece benim annesine hayran bir kizin duygulari degil, onun yaptiklarini goren herkesin ortak fikri. Hala benim icin ordugu masa ortusunun bir ornegini yapabilen cikmadi ki herhalde bu yirmi yil kadar onceydi. Bir Alman dergisinden buyutecle cikardigi modeli onceleri gizli gisli sadece evde ordu ki, ornegini almasinlar diye. Hemen hemen bitirdigi zaman cikti ortaya ortu ki, o zaman da yer yerinden oynadi. Nasil olur da boyle bir modeli bulabilir ve nasil olur da bu kadar ince dantel ipligi ile orebilirdi. Tahmini cikarmaya calisanlar oldu ama sanmiyorum ki onun gibisini orebilen yoktur hala.

Bense bu masa ortusunu onceleri serdim filan ama simdi buna uygun bir masam olmadigi icin kullanamiyorum ama galiba sadece bu ortunun olcusunde bir masa alacagim ve gelip gecip her gun yine elimi surerek gunlerin-gecelerin emegine, iki goz numarasi kaybina neden olan bu gercek guzelligi sevecegim, oksayacagim yine. Simdilik sadece dolaptan ciakrip kokluyorum.

Aslinda baska bir sey anlatacaktim ama konu yine benim ozlemlerimde takildi kaldi. Annemden sonra tanidigim ikinci yetenekli insandan bahsedecektim aslinda. Bu kisi benim cok sevdigim arkadasim Asli. Gercekte kendisi benim sevgilimin kardesinin karisi, hatta Turkcede bunun icin bir karsilik bile var ama ben bu sozden olabildiginde kactigim icin kullanamayacagim bunu kusura bakmayin. Bana hep birbirinden nefret eden, olesiye kiskanan kisileri hatirlatiyor nedense.

Fotograflarda gorulen Asli'nin kizi icin yaptigi partiden bahsetmek istiyorum. Benim biricik yegenimin ucuncu yasgununu kutlamak icin aylar onceden hazirliklara basladi ve kendisi gibi yetenekli olan annesi ile brilikte bir suru akla gelmeyen seyler yaptilar. Tema olarak ARI sectiler ve birkac ay oncesinden pasta susleri icin FIMO hamurundan ari figurleri hazirladilar. Her bırı ınanılmaz sırınlıktekı fıgurlerın tum dızaynı Aslı'ya ait. Daha sonra da pastayi da tamamen elde hazirlayarak yaraticiligin sinirlarini astilar. Pastanin tum malzemelerini Turk malzemeler kullanarak yaptilar. Cubuklara takili biskuviler ise inanilmaz guzellikte ve ben bile burdan deli oluyorum onlari gordukce. Nasil kiyip da yediler bilmiyorum ama evde yapilabilecek gordugum en guzel ve en yaratici parti idi bu.


Buyukler icin ayrica yapilan ve kalabalik yapmasin diye bu masaya konulmayan borekleri, kekleri, mercimekli kofteleri hic saymiyorum bile. Kizinin kiyafetini de tamamen elisi olmak uzere; ari seklinde kendisinin yaptigini, tulden kanatlar ve hatta kafasina bir tacla birlikte minik antenler bile ekledigini soyledikten sonra sanirim "yetenek" konusunda ne demek istedigimi anlamissinizdir. Kendisini durmadan profesyonelce parti duzenlemesi konusunda korkunc destekliyorum ama uzaktan fazla elim yetmiyor, orada olsaydim ona Ankara'da musteri bile bulmaya kadar gidebilirdim ama sadece izniyle resimleri yayinlamaya ve aslinda ne buyuk bir yetenegin profesyonelce kullanilmadigina uzulmeye yetiyor elim. Asli'nin yaraticiligindaki en onemli unsurlardan biri de en kolay bulunacak malzeme ile yapmasi tum bunlari. Yani belki bircok kiside yetenek olabilir ama asil onemlisi bunlari en uygun fiyatlara mal etmek galiba. Kendisine yeteneginden ve yaraticiligindan dolayi korkunc saygi duyuyorum, sevgim ise daim...
Bize gokyuzunun renklerini gosteren, seslerini duymamizi saglayan, daglarin sadece kahverengi olmadigini ogreten, kuslari resmederken kirmiziya boyamama izin veren annemin, kafasindan uydurdugu bir tema ile yetenegin sinirlarini zorlayan Asli'nin ve daha nice yetenekli insanin serefine...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kolay Biftek Diane

Shrimp Mousse - Karides Mus

Beef Brisket