Patates Dolmasi - Mantarli Tavuklu Krep

Gecen gunku menunun kalanlarinin tariflerini verecektim guya ama araya zaman girdi, yine de aklimdayken hemen yazayim istedim.





Patates dolmasini cok begendigim bir siteden aldim ki, buraya yazmayacagim tarifini, cunku tipatip aynisini yaptim tarifin. Isteyen sitenin orjinalinden alabilirler tarifi. Benim cektigim fotograf daha eski, cunku daha once de dedigim gibi bu kez telastan fotograf cekemedim(baklava haric tabii). Gercekten denemenizi oneririm, o kadar gosterisli ve lezzetliler ki biraz degisik birseyler denemek icin ideal bir tarif. Benimkilerin sekli daha degisik oldu ama ben de bunu burada bir restoranda gormustum, o yuzden kayik seklinde oydum iclerini.







Mantarli-Tavuklu Krep'i ise dilim dondugunce anlatmaya calisacagim. Annem ozel misafirleri geldiginde yapardi bu yemegi ve biz de yapilisindaki asamalari bilmeden yerdik ama is basina gecince ne kadar emekli oldugunu anladim ne yazik ki. Anneme daha bunun gibi pek cok sey icin yeterince tesekkur edemedigimi dusunsem de, bize aktardiklari sayesinde kendimi cok sey basarabilen biri gibi hissediyorum.


Fazla uzatmadan tarife geceyim.


Malzemeler;

Ici icin,

Iki buyuk parca haslanmis, didiklenmis tavuk gogsu
Bir kutu mantar
1/2 litre sut
100 gr (3 yemek kasigi) Un
100 gr tereyag


Krep Malzemesi;

2 su bardagi un
1/2 kg sut
4 yumurta
2 yemek kasigi eritilmis katiyag
2 yemek kasigi zeytinyag
tuz


Uzerine dilim cheddar veya beyaz dilim peynir (bilmiyorum Turkiye'de neler var ama ben American singles kullandim, nefis oldu)


Hazirlanisi:

Once besamel sosu(*) hazirlamak gerekiyor. Bunun icin de orta boy bir tencerede yagla unu pembelesmeden kavurun. Sutu azar azar ilave ederek, bulamac haline getirin(bu arada tencereyi atesten alirsaniz ve sutu cok yavas eklerseniz kesinlikle topaklanmasini onlemis olursunuz). Bir-iki tasim kaynatip atesten alin ve tuz atin.


Kucuk bir tavaya azicik yag koyup mantarlari soyle bir cevirip fazla sularini salmalarini beklemeden didiklenmis tavuk parcalarini icine atin ve butun bu malzemeyi de besamel sosunun icine dokup karistirin ve kenarda sogumaya alin.



Krep malzemesini buyuk bir kapta karistirip ince bir telle cirpin ve icinde topak olmamasina ozen gosterin. Daha sonra onceden isitilmis 20cm kadar eninde bir tavaya bir cay kasigi kadar kati yag koyup, krep karisimindan bir kepce kadar alarak tavaya dokun. Tavanin her yerine esit yayilmasini saglayin ve altini ustunu fazla kizartmadan pisirin. Karisim bitene kadar islemi tekrarlayin.


Daha sonra tavuklu-besamel soslu karisimdan her bir krepin ortasina bir miktar koyup krepi bohca gibi katlayin ve kat yeri alta gelecek sekilde onceden hafif yaglanmis firin tepsisine dizin. Butun kreplere ayni islemi yaptiktan sonra uzerlerine birer dilim peynir koyarak, onceden 350F(150C civari) isitilmis firinda 10 dakika kadar pisirin. Sicak servis yapin.




(*) Besamel Sosu 16 yillik yemek kitabim olan Leman Cilizoglu Eryilmaz'in Turk Mutfagindan Secme Yemekler kitabimdan yapiyorum. Hic bir zaman beni utandirmadi ve topaklanmadi.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kolay Biftek Diane

Shrimp Mousse - Karides Mus

Beef Brisket