Kori Tozlu Su Kabagi Corbasi-Curried Butternut Squash Soup

Bu gordugunuz 'butternut squash', bizdeki sukabagina benziyor ama buradaki cesitleri gorunce onlardan biri olmadigini biliyorum. Cunku herhalde on cesit sukabagi veya ona benzer sey var burada, daha once hic gormemis oldugum.

Gecen yil Williams Sonoma magazasinda tanitim icin verdikleri corbadan icip de bayilinca, ne oldugunu sormustuk. Onlar da butternut squash oldugunu soylemislerdi. O gun bugundur alip da bir corba yapmak istiyordum ama buguneymis kismet.



Aslinda corba olark biraz tatli oldu bizim damak zevkimize gore ama belki bir dahaki sefere kabak kismini daha azaltip sogani filan artirirsam daha hos olacak gibi geldi bana. Yine de tanimak ve denemek guzel oldu dogrusu bu yeni lezzeti.



Malzemeler:

1 yemek kasigi tereyag

1 kucuk kuru sogan, kup dogranmis

4 bardak butternut squash, kabuklari soyulup kup dogranmis

kucuk bir elma, kabuklari soyulmus ve kup dogranmis

1 litre tavuk suyu ve belki biraz da su

1 1/2 cay kasigi kori tozu

1/4 cay kasigi tuz

1/8 cay kasigi beyaz biber

1/4 bardak krema(ben koymadim)



Hazirlanisi:

Tereyagini buyuk bir tencerede eritin ve sogani ekleyin. Hafif pembelesene kadar kavurun, ardindan kabagi ve elmalari ekleyin. Tavuk suyunu ekleyin, tuzunu, biberini ve kori tozunu da koyup karistirin ve kaynamasini saglayin.



Kaynayinca altini kisin, kapagini kapatin ve 25 dakika veya kabak yumusayana kadar hafif ateste pisirin.



Bes dakika kadar sogumaya birakin, mikserden gecirin.



Tekrar tencereye koyup, arzu ediyorsaniz kremayi ekleyin. Servis yapin( ben fotografta gorulecegi uzere kirmizi biberle servis yaptim, tatliligi dengeledi).


Afiyet Olsun..

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kolay Biftek Diane

Shrimp Mousse - Karides Mus

Beef Brisket