Kremali Ispanakli Fettuccine


Bu tarifi de bir dergide gorup yapmak istemistim ama malzemeleri toparlamam nerdeyse bir ayimi aldi.
Once ispanakli fettuccine bulamadim, sadesini aldim. Sonra ispanakliyi buldum ama bu arada sadeyi pisirmisiz bile. Tekrar onu al, pastirma bul filan derken ozlemle resim halinde durdu mutfak tezgahimda ama sonunda yaptim ve kurtuldum. Gercekten beklemeye, ugrasmaya degen bir yemek oldu(sadece makarna demege dilim varmadi cunku).
Malzemeler:
12 oz luk sade ve ispanakli fettuccine(ince uzun bir paket buyuklugunde)
2 yemek kasigi sizma zeytinyagi
1 paket(yaklasik 10-12 tane) beyaz mantar
1 1/2 kap krema(heavy cream)
1 kutu (10oz) donmus en miniginden bezelye, oda sicakliginda cozulmus
1/4 kap guneste kurutulmus domates konservesi, yaginin icinde olacak ama cikarip ince dilimler halinde dogranmasi gerekiyor
100 gr pastirma, ince dilimlenmis
1 tatli kasigi tuz
1/4 tatli kasigi muskat, rendelenmis
1/4 tatli kasigi karabiber
1/4 kap Parmesan peyniri, rendelenmis
Uzeri icin arzuya bagli olarak biraz daha rendelenmis Parmesan peyniri, taze baharatlar
Fettuccine'leri haslayin ve suyunu suzdurun(durulamayin).
Makarnalar piserken baksa bir tavada yagi orta sicaklikta eritin ve mantarlari ekleyin. 10 dakika kadar sote edin.
Tavadaki mantarlara kremayi, bezelyeleri, domatesleri, pastirmayi, tuz, karabiber ve muskati ekleyin. Altini kisarak ince ince pismelerini saglayin.
1/4 kap Parmesan peynirini ilave edin ve atesten alin.
Suzulen makarnayi bir servis tabagina alip tavada pisen sosla cok fazla hirpalamamaya gayret ederek karistirin.
Arzunuza bagli olarak ilave Parmesan peynir ve taze baharatlarla servis yapin(bende yoktu, kis olsugu icin. Onun icin resimde goremiyorsunuz ama elinizde olursa siklik katacagindan eminim).
Afiyet Olsun

Yorumlar

Aybike Ceylan dedi ki…
Ellerine saglik Hatice'cigim, ne kadar bakmaya gidiyorum.

Sevgiler ve guzel bir hafta dileklerimle.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kolay Biftek Diane

Shrimp Mousse - Karides Mus

Beef Brisket