Sushi de Yapariz, Manti da Bukeriz



Gecen hafta sonlarindan birinde birkac arkadas toplanarak Sushi gecesi yapalim dedik. Biz iki kisi bu isi bilenler(!) olarak, biz hazirlayacaktik digerleri de yiyecekti. Oyle de oldu tabii ama 'ben sushi sevmem' diyenler bile en az yirmi tane yiyerek bizleri sasirtti.

Bunda sanirim herkesin sevebilecegi malzemeler kullanmamiz rol oynadi.

Sushi yapimini anlatacak degilim, bu konuda cok ince detay verenler oldu cunku. Ben Cinli ve Koreli arkadaslarimdan ogrendigim sekliyle yapiyorum. Yani yanlis midir dogru mudur bilmiyorum ama onlar cig balik kullanmiyorlardi. Ben de o yuzden onlarin yaptigini cok begenmistim, bana da uygulamali ogrettiler ama ne kadar olsam da onlar kadar usta olmak icin yillarca calismam gerek tabii ki. Neyse bizimki acemi isi, bir Turk ve bir Amerikalinin elinden cikma...



Ben arkadaslarimdan ogrendigim uzere salataliklari bir gun onceden ince seritler halinde dograyip tuzla karistirdiktan sonra icine bir yemek kasigi toz seker ve pirinc sirkesi koyup, kapagini kapatip bir gece buzdolabinda beklettim.

Arkadasim ozel sushi pirinci almis ki cok da iyi etmis. Cunku bizim kullandigimiz hic bir pirincle olmuyor bu sushi. Azicik yuvarlak, tombul ve yapiskan olmasi gerekiyor. Onu da buharli pisirme makinasinda pisirip uzerine sushi sirkesi koyup karistirarak ve tadina bakarak istedigim kivama getirdim.
Sonra yosunlarin(yosun deyince igrenc geliyor insanin aklina ama bu is icin ozel yapilanlar tabaka halinde satiliyor ve ozel olarak sosla firinda pisirilmis ve inanilmaz lezzetliler) icine pirincleri yayarak sardik ve ardindan da keskin bir bicakla dilimledik. Icine koyacagimiz malzemeler de soyleydi; ince serit halinde dogranmis havuclar, avocadolar, pismis karides, yengec eti ve bende onceden bulunan Cin marketinden aldigim balik tozu. Bazilarini tamamen vejateryen yaptik. Cunku hic deniz urunu yemeyen vardi aramizda. Digerlerini de aklimiza estigi sekilde sardik, yuvarladik. Bana ogreten arkadaslarim icine koydugum malzemelerdeki renk uyumuna da dkkat etmemi soylemisti, ben de biraz olsun uydum bu kurala.



Bazilari cok sisko oldu ama bizi gozetleyen kimse olmadigina emin olunca bunlari hemen mideye indirdik bile. Cok eglendik biz sushi yaparken.
Sanirim Amerikada en cok ozledigim seylerden birisi idi bu, birileri ile eglenerek, kahveler icerek yemek yapmak. Hic aklima gelmezdi sushi yaparak bu ozlemimi giderecegim ama mutlulugun nerede oldugunu kimse tahmin edemiyor degil mi?
Sirada manti yapmayi ogretecegim arkadasima..

Yorumlar

munevver dedi ki…
Hatice, benim sushi kültürüm hiç yok. Galiba içinde çiğ balık var diye uzun süre yemek istemedim. Şimdi böyle pişmiş balık, vejetaryen çeşitlerini okuyunca yiyebileceğim herhalde.

Renkler, içine konabilecek malzemeler çok güzel. Önce güzel yapan bir elden yemek istiyorum.( Senin ve Acemi Aşçı İpeğin elinden ) Mümkün olurmu ki?

Sevgiyle, Nane Limon
sunrise dedi ki…
Ipek cok guzel anlatmisti sushi yapimini. Zaten o yuzden detaylara girmek istemedim ben de. Amerika da cok populer bu tur yiyecekler. Tabii biraz modifiye edilmis halleriyle ama en azindan malzemelere filan ulasmak cok kolay. O yuzden de keyfinize gore icindekilerle oynayabiliyorsunuz.
Cok ama cok icten soyluyorum, ne olur gelin Munevver, misafirimiz olun. O kadar cok insana ozlem duyuyoruz ki, basimizin ustunde yeriniz var. Ne sushiler yapariz o zaman..
Sevgiler
gezicini dedi ki…
ben de sushi yemek istiyorum! daha once Amerika ve Kanada'da yemiştim ama tadı damagımda kaldı, tam olarak anlayamadım bile. senin resimleri görünce canım istedi birden. eline sağlık, ben de gelsem bana da yapar mısın acaba? simdiden tesekkurler!
sevgiler
gorki
sunrise dedi ki…
Ah canim Gorkicigim,
Lohusa lohusa senin canin sushi mi istedi? Tuh keske yazmasaydim. Gel tabii ben daha neler yaparim sana..
Yigiti de getir ama, evimiz senlensin..
NiNo dedi ki…
Sushi cok severim.Çiğ balıklı yada bu şekliyle hiç fark etmez.Buarada renk uyumları harika olmuş.Hiç evde yapmayı denemedim seninkiler harika gözükğyor.
sunrise dedi ki…
Hah yasa be Nino!
'Denizden babam ciksa yerim' diye yazacaktim ama utandim. Aynen boyle ama nedense et yemeklerini sece sece yerken, deniz urunlerine karsi asiri bir genisligim var.
Iste evde canin istedigi gibi dolduruyorsun ama Turkiyede malzeme sorunu oluyor, ben kardesime filan buradan goturuyorum malzemelerden.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kolay Biftek Diane

Shrimp Mousse - Karides Mus

Beef Brisket