"Tarifini Alabilir Miyim" Tarifi

Philadephia Cikolata Vanilya Cheesecake






Fotografim hic de iyi cikmadi, cunku kek bir solukta bitti. Ben sadece bir dilim fotograf cekebilmek icin ayirabildim ama o da uzerindeki tanecikler filan yuzunden cok guzel gorunmedi.

Hatta herhangi bir fotografin bu kekin guzelligini yansitabilecegini de sanmiyorum. Adindaki kadar iddiali...

Tarifi Philadephia Cheesecake tarifler kitabindan almistim. Uzun zamandir uygun zamani bekliyordum yapmak icin. Gecenlerde gelen bir misafire kismet oldu, iyi ki de beklemisim. Cok ama cok ovgu aldi, cok begenildi, uzerinde cok konusuldu.

Iste tarifi:
20 adet OREO buskuvileri (bunlar siyah ortasi kaymakli buskiviler, sanirim Turkiyede hala komik bir adla satiliyor)
3 yemek kasigi tereyagi, erimis
4 paket(8 oz herbiri) Krem Peynir, yumusatilmis(ben Philadelphia kullandim)
1 kap tozseker
1 tatli kasigi vanilya ozu
1 kap eksi krema(sour cream)
4 yumurta
200 gr yari-tatli cikolata, eritilmis, ilitilmis(semi-sweet)

Firininizi 325 F a ayarlayin. 13x9(23x33cm) inclik bir firin kabinin icine aluminyum folyo yerlestirin, kenarlarina da gelmesini saglayin.

Biskuvileri kirip,terayag ile karistirip; kabin tabanina bastirararak yerlestirin. 10 dakika pisirin(buskuvilerin arasindaki krema sizi sasirtmasin, karistikca tekrar siyah renk aliyor).

Elektrikli mikserin orta hizinda krem peyniri, sekeri ve vanilyayi guzelce karisina kadar cirpin.
Eksi kremayi ekleyip cirpmaya devam edin.
Yumurtalari teker teker ilave ederek her birinden sonra mikseri dusuk hizda calistirip cirpmaya devam edin.
Karisimdan bir cup olcu alarak baska bir kucuk kaba aktarin.
Kalan karisima eritilmis cikolatayi ilave edip, kek tabaninin uzerine yayin.
Uzerine diger sade karisimi yayin. Bicakla keserek veya icinde catal gezdirerek iki rengin birbirine karismasini saglayin(bu sekle ne ad verecegimi bilemedim ama ingilizcede "swirl" deniyor).

40 dakika kadar pisirip ortasinin dengelendigini gorunce firindan alin ve sogutup, buzdolabinda en az dort saat veya bir gece boyunca dinlendirin.

Cheesecake'i kabindan cikarmak icin aluminyumla birlikte kaldirin, servis yapin.
Artani buzdolabina kaldirmayi unutmayin(artarsa tabii)...

Afiyet Olsun.

* Benden kucuk bir ipucu, daha dogrusu Emeril'de seyrettigim kadariyla; eger cheesecake'i keserken her bir dilimde bicaginizi islatirsaniz cheesecake'iniz bozulmamis olur.

Yorumlar

NiNo dedi ki…
Emeril L.de aynı şeyi seyretmişiz:)Bu arada o komik isim NEGRO olabilirmi:))
munevver dedi ki…
Sevgili Hatice,

Bu ara ben de pek yapar oldum bu kekleri. Bu tarif de denenmeli diye not aldım. Ekşi krema yerine herhalde yoğurt kullanılabilir değil mi? Üst kısmı çok hoşuma gitti. Alanı hesaplayayım da, uygun yuvarlak bir kapta deneyeyim. Ya da azaltayım ölçüyü.

Afiyet olsun.

Sevgiyle, Nane Limon
sunrise dedi ki…
Ay maalesef o Ninocugum. Simdi arama motorlarinda bulurlar da benim siteme kafayi takarlar diye korkumdan yazamadim ama ne komik degil mi?
Emeril cok guzel ama ne zaman seyretsem acikiyorum...
sunrise dedi ki…
Evet biliyorum yaptigini Munevver. Hem de cok guzel seyler yapiyorsun. Yogurtla denemedim ama suzme yogurt olabilir diye dusundum. Degil mi ama?
Nazkız dedi ki…
Hiç OREO bisküvisi ile bir tarife denk gelmemiştim, çok lezzetli gözüküyor mmmmm....
Aybike Ceylan dedi ki…
Ellerine saglik Hatice'cigim,
Ben de oturupo yapsam bu tarifini kizlarim bayilirlar eminim.

Ellerine saglik tekrar, selamlar.
sunrise dedi ki…
Cok fazla tadi hissedilmiyor Nazkiz ama en azindan esmer bir biskuvi oldugu belli oluyor...
sunrise dedi ki…
Sevgili Aybike,
Sen zaten pek cok sey yapiyorsun, sakin bana tembellik ettigini filan soyleme. Hayatta inanmam cunku..

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kolay Biftek Diane

Shrimp Mousse - Karides Mus

Beef Brisket