Tahilli-Portakalli Kurabiyeler


Bu tarifi nanelimon'da gordugum zaman 'hemen denemeliyim' dedim ve de dedigim gibi ertesi gunu denedim. O kadar guzel bir kurabiye ki, aslinda kurabiye demek haksizlik. Cunku hep aklima o yagli kocaman seyler geliyor kurabiye deyince ama bunlar insani hic kotu hissettirmeyen malzemeleri sayesinde rahatlikla yenen, lezzetli, minicik biskuvi benzeri ciciler.



Munevver'in yaptigi tarif burada, fakat ben Munevver'in tarifini aldigi yerden de tarifin orjinaline ulasip o haliyle yaptim. Bunun nedeni de bazen tariflerin orjinallerindeki malzemenin benim elimde var olmasi nedeniyle, arkadaslarin kullandiklari malzemeleri bulamiyor olmam. Bunun gibi tarifin orjinali Amerikan ya da Ingiliz kaynakli olunca boyle bir kaynak arastirmasi yapmam gerekiyor. Iste tarifin Gary Rhodes hali;



4oz/100g tam bugday unu
4oz/100g yulaf ezmesi
2oz/50g yumusak kahverengi veya ince cekilmis toz seker
1 tatli kasigi kabartma tozu

bir cimdik tuz
4oz/100g terayag veya margarin
1-2 yemek kasigi sut

Ben de Munevver'in onerisi uzerine portakal kabugu rendesi ilave ettim.

Hafifce yaglanmis bir tepsi ve strec filme de ihtiyaciniz olacak.




Firininizi 350F/180C ye isitin.

Butun kuru malzemeleri karistirin ve tereyag ile karistirip elinizle minik topaklar haline getirin.

Sutu birer kasik halinde ilave ederek yumusak bir hamur elde edip, strec filme sararak buzdolabinda 15 dakika kadar hamur sikilasana kadar bekletin.

Bu bekletme islemi hamuru kirilgan hale getirecegi icin dikkatle hamuru yuvarlayin. 3mm kalinliginda 6-7cm buyuklugunde diskler halinde kesin hamurunuzu.

Diskleri yaglanmis tepsiye dizip, isitilmis firinda 15-20 dakika hafifce kahverengilesene kadar pisirin.

Firindan cikarip bir izgara uzerinde soguttuktan sonra, agzi siki kapali bir kapta 2-3 gun saklayabilirsiniz. Yazarin deyimine gore, bir kez bu kurabiyeleri yaptiktan sonra o kadar dayanmalari imkansizmis(bence de!).


Arzuya gore cikolatayi benmari usulu eritip kurabiyelerin uzerine surebilirsiniz...

Yorumlar

munevver dedi ki…
Eline sağlık Hatice. Ne güzel bir kurabiye değil mi? Ben de yarın tekrar yapmayı planlıyordum.

Sevgiyle, Nane Limon
sunrise dedi ki…
Siz yaparsiniz da kotu olur mu Munevver? Benim de yeniden aklima dustu, yapsam iyi olacak..
munevver dedi ki…
Hatice, ilgini çekeceğini düşündüğüm bir konuda sobeledim seni:

"Dünyayı Güzellik Kurtaracak."

Sevgiyle, Nane Limon
sunrise dedi ki…
Sobenizi sevinerek aldim Munevver ama simdi haril haril hangi sarkiydi acaba diye dusunuyorum. Hemen cevaplayacagim bulunca..

Sevgiler

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kolay Biftek Diane

Shrimp Mousse - Karides Mus

Beef Brisket