Beef Stir-Fry*

Son bir-iki yildir hemen hemen her yaptigim yemegin fotografini cekip kenara koymusum. Hep kendime ait bir blog'um olsun istedigim icin sanirim arsivimi olusturmaya calismisim ama tabii bunun gerceklesmesi de uzun surdu. Oncelikle yemek tarifi mi yazayim, yoksa muzikten, kitaplardan mi bahsedeyim, yoksa cok icice oldugum insanlarin sorunlari hakkinda mi yazayim diye dusunurken zaman geldi gecti ve ben yaptigim yemeklerin tariflerini bile karistirdim. Cunku bazen aklima nasil gelirse oyle yapiyorum, icine ne ekleyecegime o anda karar veriyorum bazi seylerin. Tabii simdi bakiyorum bazi fotograflara ve "aman Allahim ben bunu hangi tariften yapmisim acaba" diyorum. Daha iyi organize olmam gerektigini anladim bir kez daha. Tabii benim blogum da ayni benim gibi 'herseyden biraz' oldu bu yuzden, olsun ben memnunum. Cunku tek bir konu ile sinirli kalamayacak kadar ozgur ruhlu hissediyorum kendimi.

Asagidaki fotograftaki beef stir-fry her zaman yaptigim bir yemek oldugu icin tarifini hatirliyorum ama cok da bagli kalinacak bir tarif degil aslinda. Evdeki sebzelerle cok cesitlendirip, damak lezzetinize gore degistirebilirsiniz..















Iste Tarifi;(4 kisilik)



- Yarim kilo kadar ince dogranmis biftek eti

- Bir tane ince uzun eflatun patlican(patlican yoksa kabak da olur)

- Bir buyuk yesil biber

- Bir kirmizi biber

- Bir patates ( istege bagli)

- Ince dogranmis yesil sogan(ben koymadim ama yesil biberim yoksa bunu mutlaka koyuyorum)

- Karbonat

- Soya sosu

- Yemeklik sivi yag



Etleri birkac saat onceden karbonat ile ovup bizdolabinda bekletin. Yemek saatinde cikarip Vok veya derin bir tavada, tavayi kizdirarak koydugunuz sivi yagda etleri cevire cevire pisirin. Pismelerine yakin birkac damla soya sosu koyun ve yaglarini suzdurerek tavadan alin.



Eger yagi eksilmisse biraz daha yag ekleyin(cunku her bir seferde cok az az yag koyuyorsunuz), sirayla patlicanlari ve diger sebzeleri cevire cevire pisirin. "Kizartin" diyemiyorum, cunku bu tur yemeklerde kizartacak kadar pisirmiyorsunuz sebzeleri. Cin yemegi tarzi sayildigindan ve de Cinliler sebzeleri cok pisirmediginden boyle yapiliyor. Her bir karisimda bir parca soyu sosu eklemeyi ihmal etmeyin.



Her birini pisirdikten sonra tum pisirdiklerinizi tekrar tavaya ekleyin ve soyle hafifce cevirip tekrar isinmalarini saglayin ve hemen servis yapin..



Benim oglumun 'anne keske Cin yemekleriyle hic tanismasaydin' dedigi halde bu yemegi bayila bayila yedigini soylemeliyim. Cunku en sevdigi sey olan pilavla inanilmaz guzel bir ikili oluyorlar ve tabii cubuklarla yemek de cok eglenceli oluyor onun icin. Dedigim gibi sebzeler yaraticiliginiza kalmis. Cok basit ve gosterisli bir yemek..



*Turkcesi cok anlamli gelmedigi icin ceviremedim, kusura bakmayin.

Yorumlar

Adsız dedi ki…
dostum megolamanlık yapmak istemiyorum ama tarif yalnıs..veya tam TURK damak tadına gore hazırlamıssın :):) yinede ellerine saglık
sunrise dedi ki…
Sayin "Isimsiz" okur,
Nasil megolamanlik yaptiginizi anlamadim ama elbetteki Turk damak lezzetine gore uyarlayarak pisiriyorum herseyi. Evdeki herkes Turk cunku....

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kolay Biftek Diane

Shrimp Mousse - Karides Mus

Beef Brisket