YILBASI YEMEGI

London Broil ve Biberiyeli Patates Dilimleri



Ben ve de ailem de klasik yilbasi yemeklerini sevmiyoruz. Yani hindiyi aslinda. Cunku 3,5 kisilik bir ailede ne kadar kucuk olursa olsun bir hindi asla bitmiyor, gunlerce yense bile. Ilk gun hindi kizartmasi, diger birkac gun de hindili sandvic filan bile yapsan nafile. Birkac aile falan olacaksa tamam ama bizde gitmiyor hindi.. Ben de bizim ailenin agiz lezzetine uygun olan bu eti pisirdim yilbasi gecesi icin. Cok buyuk olmayan bir parca firinlik eti alip biraz sosla pisiriyorum. Onceleri bu tur etlerden cok korkardim, ya ici pismezse diye ama gayet de guzel pisiyormus. Bir tane de etin icini olcen derecelerden aldim ki ici 160 Fahrenhayta gelince pismis oluyor, hem de disi yanmadan. Yanindakiler de firinda pisen ve de kizartma patatesden daha cok ragbet goren biberiyeli patatesler.




Iste tarifi:

2 lbs London Broil(yaklasik bir kilo roast beef icin kullanilan et)

Sizma Zeytinyagi

Tuz-Karabiber

Biberiye



Hazirlanisi:

Eti, zeytinyagi ve diger baharatlarla birlikte ovup yaglanmis tepsiye koyup onceden isitilmis firinda 350 F da(yaklasik 170C) 1,5-2 saat pisiriyorum. Icinin derecesine bakip 160 derecede aliyorum ama disindan da pistigi anlasiliyor zaten.



Biberiyeli Patates:

5-6 tane patates

tuz-karabiber

biberiye

kirmizi biber

sizma zeytinyagi

isot biber(istege bagli)



Patateslerin kabuklarini soymadan iyice yikayip fircalayarak dilimler halinde dograyin. Yaglanmis tepsiye hepsini yayin. Uzerine zeytinyagi ve baharatlari bir karisim yapip patateslerin her tarafina iyice yedirip, 400 F(yaklasik 200C)da yarim saat pisirin. Eger hosunuza gidiyorsa pisirmeden once azicik isot biber de serpebilirsiniz. Daha da cok lezzetli ve baharli oluyor..

Afiyet Olsun.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kolay Biftek Diane

Shrimp Mousse - Karides Mus

Beef Brisket