Elmali Kurabileyelere Ne Dersiniz?

Elmali Kurabiye




Herkes bir sekilde elmali kurabiye yapmayi bilir, degil mi? Belki de siz de benim gibi yillarca soyle guzel bir elmali kurabiye tarifi aradiniz ve de bulamadiniz. Aslinda hep yedigimiz ama bir turlu tarifini alip da bir kenara yazmak geregi duymadigimiz bir kurabiye turu galiba bu. Hani her zaman ulasabilirsiniz diye dusunursunuz ama caniniz isteyip de kus ucmaz kervan gecmez bir yerde kalinca akliniza gelip de pisirmek istersiniz ama bir turlu elinize iyi bir tarif gecmez ya, iste ben de oyle olmustum bir aralar. Allahtan bir arkadasim imdadima yetisti de bu guzel tarifi verdi bana. Misafirliklerde de pek cok yedigim icin bir parca biktigim bir kurabiye idi bunlar ama birdenbire inanilmaz populer oldular benim icin. Sanirim tarcin ve ceviz icine olan o inanilmaz tutkum bu ikilinin mevcut oldugu her turlu tarifi de benim icin lezzetli kiliyor. (Ya da yillar gectikce degisik bir damak zevki gelistiriyorsunuz).Bu yuzden de tarcin ekleme asamasinda biraz elibol oldugumu soylemeliyim. Siz de keyfinize gore ekleyin tarcini diye miktar vermedim. Doldurun canim, tarcindan zarar gelmez...Hadi Afiyet Olsun.




Hamur Malzemesi:

2 cubuk margarin veya tereyagi

2 yemek kasigi yogurt

4 yemek kasigi toz seker

yarim paket kabartma tozu

Alabildigi kadar un


Ic Malzemesi:

3 orta boy kirmizi elma

5 yemek kasigi toz seker

tarcin

ceviz ici


Ic Malzemesinin Hazirlanmasi: Elmalar rendelenip diger malzemelerle birlikte orta boy bir kapta ocakta renkleri degisene kadar pisirilir.


Kurabiyelerin Hazirlanisi:

Hamur malzemelerinin hepsi buyukce bir kapta karistirilip kulak memesi kivaminda bir hamur yapilir. Hamurdan ceviz buyuklugunde parcalar koparilip hafifce acilir, avuc ici kadar buyukluge gelince icine ic malzemesi doldurulup yarim ay sekli verilir ve yaglanmis tepsiye dizilir.


Soguk firinda 180C derece(veya 375-380 F derece) de ustleri hafif pembelesene kadar pisirilir.


Soguduktan sonra uzerlerine pudra sekeri serpip servis yapilir.


Kucuk bir tavsiye; pudra sekerini servis yapacaginiz zaman serpin ve de yenilecek kadar kismina serpin. Durdukca sekerler eriyor ve goruntu o ilk andaki guzelligini kaybediyor.
** fotografi onceden cekmisim ama kurabiyeleri bu hafta sonu gelecek olan arkadaslarim icin yeniden yapacagim.



Yorumlar

sunrise dedi ki…
ben de cok ugrastim basta o sekli vermekte ama resmi onune alirsan sanirim daha kolay basarirsin. sonucu dusununce azicik zahmete degiyor, merak etme..

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kolay Biftek Diane

Shrimp Mousse - Karides Mus

Beef Brisket