Benim Kisir'im Herkesin Kisir'ini Gecer




Herkesin her zaman yaptigi kisirdan hicbir farki yok ama sanirim ben bu lezzete alistigim icin kimsede yediklerimi begenmiyorum. Annemden ogrendigim bu tarifte(gerci annem de sonradan kendi tarifini degistirip artik sogani kavurmuyormus ama ben hala eski lezzeti daha cok seviyorum) kuru sogani zeytinyaginda azicik kavurduktan sonra salca ekleyerek kabarttigim ince bulgura ekliyorum ve guzelce karistirip baharatlarini ekliyorum. Sanirim butun sirri da burada, cunku kendi agzi zevkime gore ne kadar aci yada eksi istiyorsam oyle yapiyorum. Biraz isot biber, biraz kimyon ve birkac sene once eklemeye basladigim nar eksisi ve limon suyu karisimi benim favorilerim. Dogranmis domatesi sevmiyorum, cunku hem yumusatiyor kisiri, hem de eger artarsa kalani yenmez hale getiriyor. Onun icin bence en iyisi dilimlenmis domatesle beraber servis yapmak ki isteyen istedigi kadar alsin. Tabii guzelim marullari unutmamak lazim. Soyle onlara sarip sarip yemek kisirin zevkini iki katina cikariyor. Iste bunun icin benim yaptigim kisir bana gore en guzel olani..

Benim gibi yurt disinda hele de Amerikada yasayanlar eger kisirlik bulgur bulmakta gucluk cekiyorlarsa internetteki pek cok Turk sitesinden isteyebilecekleri gibi bu hafta sonu Whole Food Markette buldugum bulgurlarin da ayni isi gorecegini soylemeliyim. Eger cevrenizde bunlardan biri varsa pek cok Turk lezzetinin yaninda bizim damak tadimiza uygun daha pek cok cesit organik veya inorganik yiyecekler var bu marketlerde. Mesela kavanoz kavanoz yaprak sarmasi buldum ve galiba tum rafi bosalttim. Cunku fiyati da bizim Turk marketlerine gore oldukca uygundu. Eve gelince kavanoza iyice bakinca Turk Mali da oldugunu gordum ve iyice sevindim. Whole Food Market'ten acik satilan kirmizi ve yesil mercimekten ve bulgurdan ve de cesit cesit pirinclerden de denemek icin birkac cesit aldigimi soylemeliyim. Son derece saglikli urunler satan bu marketi eger denemediyseniz denemelisiniz, cok cesitli urunler arasinda kendinizi kaybedeceksiniz.


Saglikli Gunlerde Bulusmak Uzere..

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kolay Biftek Diane

Shrimp Mousse - Karides Mus

Beef Brisket