Mavi Kutu





Birkac sene once bir kursa gitmistim, adi "bookmaking" idi ama bildigimiz kitaplardan degil, aslinda defter kapagi ve Scrapbook filan yapmak icin gerekli teknikleri ogreten bir kurstu. Bulundugumuz yerdeki ortaokulun sanat ogretmeni veriyordu kursu. Once sadece degisiklik olsun diye baslamistim ama sonralari o kadar cok sevdim ve o kadar cok sey ogrendim ki o kurstan. Simdi de hala yapabildigim bircok Elisi(burada Craft deniyor boyle seylere) tekniklerini orada ogrendigim tekniklerden yararlanarak yapiyorum. Tabii boyle seylerde en onemli sey oncelikle isteginizin olmasi ve daha sonra da dikkat ve hayal gucu. Ben hep boyle seylere hic yetenegim olmadigini dusunurken, o kursta her yetenege(ve yeteneksizlige) ve de her seviyeye gore bir seyler ogreten ogretmenimiz hepimizin kursa buyuk bir istek duymasini da sagladi, sagolsun..


Bu yukaridaki kutuyu orada ogrendigim bir teknikten yararlanarak yaptim iste. Buna benzer daha pek cok kutu yaptim ama elimde simdi kalan bu galiba.


Once sanat malzemeleri satan bir dukkandan bos bir kutu aliyorsunuz veya evinizde onceden bir yerlerden kalan atmadiginiz bir kutu varsa bunu da degerlendirebilirsiniz. Bu bendeki kutularin uzerinde hicbirsey yok ve bizdeki o kaba kagitla kaplanmis oluyorlar. Sonra o kutuyu tercihen siyah akrilik boyayla boyuyup kurumasini bekledikten sonra, bos zamanlarinizda gazete veya dergilerden kestiginiz o minik minik kagit parcalarini tek tek yapistiriyorsunuz. Isterseniz benim gibi orta boyda kesebileceginiz gibi daha minik veya 'ben ugrasamam oyle minik seylerle' derseniz daha buyuk de parcalar koparabilirsiniz. Isterseniz belli bir sekilde yerlestirip kendiliginden bir sekil almasini da saglayabileceginiz gibi, belli bir renk kumesinden yararlanarak daha da sik sekiller elde edebilirsiniz. Dedigim gibi hayal gucunuze kalmis bir sey bu.
Istediginiz sekle ulastiktan ve kutunun kaplamayi arzu ettiginiz taraflarini kapladiktan sonra benim ancak burada bildigim bir zamk cinsi ile ustlerine bir kat gececeksiniz. Bunun adi, Mod Podge Gloss . Surerken beyaz bir tabaka olusturuyor ama kuruduktan sonra yuzeydeki parcalarin yapismasini ve uzerinin parlamasini sagliyor. Birkac kat atabilirsiniz bundan. Tamamen kuruduktan sonra istediginiz gibi kullanin. Benim gibi mucevher kutusu olarak da kullanabilirsiniz veya bir arkadasiniza hediye gotururken hediye kutusu da yapabilirsiniz. Sanirim herkes elle yapilmis bir hediyeye bayilacaktir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kolay Biftek Diane

Shrimp Mousse - Karides Mus

Beef Brisket