Beef Brisket


Bu dana brisketi birkac yerde yiyip cok begenmistim ama buyuk parca etlere karsi hep bir 'piser mi pismez mi' korkum oldugundan, bir turlu kendim deneyememistim.
En sonunda su Slow Cooker sayesinde bir deneyeyim dedim ve o gunden beri de en favori davet yemeklerimizden biri olarak yerini aldi bas kosede.
Cunku o kocaman eti icine koyup saatlerce yavas yavas pisirip, sonra servis yaparken catalla parca parca ayrildiklarini gormek bile yeterince agzini sulandiriyor insanin.
Beef brisket eti, ozel olarak kesilmis bir et ama sanirim Turkiye'de de kasaplar bu isi cok iyi halledebilir. Dananin gogus kismindan elde ediliyor, ilk bes kaburga kemiginin arkasinda kalan kemiksiz et parcasi. Kesinlikle agir pisirilmesi gerekiyor cunku bu agir pisirme esnasinda kaslar arasindaki kolajeni ortaya cikarip istenen yumusakliga ulasmasi hedefleniyor. Uc kisminda bir miktar yagli kisim oldugu icin bu da yemegin kendi yagini olusturuyor ve ekstra hic bir yag takviyesine gerek kalmadan yumusak bir et elde ediliyor.
Ben bu tarifi bir gittigimde kitapcidaki yemek kitaplarinin birinden almis, defterime not etmistim. Bunu kullaniyorum ama sanirim sarap yerine sadece sicak su konarak, slow cooker yerine de buyukce bir kapta yavas yavas pisirilerek de elde edilebilir ayni sonuc.
Gerekenler soyle;
2 pound (1 kg) beef brisket
1/2 kap kirmizi sarap
1/2 kap balsamik sirke
1/2 kap worcestershire sosu
Bir buyuk kuru sogan, ince kup dogranmis
tuz, karabiber
Slow cooker'in en altina soganlari yerlestirip, sivi malzemeler dokulup, karistiriliyor. Tuz ve karabiber konulduktan sonra en uste et yerlestirilip 8 saat en dusuk ayarda pisiriliyor.
Pisirme esnasinda kapagi kesinlikle acmamak gerekiyor, isi kaybini onlemek icin.
Pistikten sonra etin fazla yagli kisimlari atilip, servis tabagina aliniyor ve catal yardimi ile didikleniyor.
Cok kucuk parcalar halinde didiklemeye gerek yok, bir-iki parmak kalinligindaki parcalar da lezzet katiyor.
Yaninda sote patates, pilav ile servis yapabilirsiniz.
Afiyet Olsun.
Not: Bana bu slow cooker' u Turkiyede ve Amerika 'da nerede bulabilecegini soranlara bulabildigim birkac adresi vermek istedim. Tabii benim yaklasik 8 yildir Turkiyede yasamadigimi dusunerek sizin daha iyi adresler bulabileceginizi biliyorum ama ben yine de kendiminkini buradan gostereyim dedim. Tabii benimki bir de kirmizi(nedense herseyin kirmizisi bana daha hos gorunuyor).Bu da Turkiyede guvenebileceginiz bir marka ama ben hic deneyen biriyle konusmadim dogrusu. Bizim evde bir tane vardi ben cocukken ama babam onu yurtdisindan getirmisti. Umarim yardimci olabilmisimdir.

Yorumlar

YILDIZNAF dedi ki…
Gercekten hos gorunuyor, her ne kadar ben kirmizi eti kessem de bir suredir Sunrise. Bu gidisle sen bana bu slowcooker'i aldiracaksin.
Sevgilerle...
sunrise dedi ki…
Valla yarayisli bir alet yildiznafcigim. Ozellikle ben burada duduklu tencere almayip buna yatirim yapabilecegimi dusundum. Mutlaka et yemekleri icin kullanman gerekmiyor, istersen sebze yemekleri icin de cok ideal. Ayrica inanamayacagin kadar cok cesitte yemek yapilabiliyor..
Reklam yaptim degil mi?
Aybike Ceylan dedi ki…
Ellerine saglik harika gorunuyor. Bende cok seviyorum su crock pot olayini. Dedigin gibi etleri lime lime yapiyor.
Sevgilerimi gonderiyorum, guzel bir hafta diliyorum.
sunrise dedi ki…
Yasasin Crock Pot, degil mi ama?

Sana da iyi haftalar Aybikecigim.
sunrise dedi ki…
Bana slow cooker konusunda yardimci olmami isteyenlere bu post'a not olarak bir ilave koydum, oraya bakabilirsiniz..

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kolay Biftek Diane

Shrimp Mousse - Karides Mus