Karisik Sebze Salatasi

Hafta sonumuzun buyuk bir bolumu havanin pek soguk olmasi nedeniyle evde gectiginden yine yemek konusunda yararli seyler yapildi diyebilirim. Bu salata daha onceki bir yemek daveti icin yapilan salatanin tarifi ama fotografini simdi yayinliyorum. Cok ama cok guzel bir salata bu, aslinda yemek olarak bile yenebilir. Icinde hersey var cunku. Ben mayanezi yagsiz olanlarindan kullaniyorum, eger boyle bir seceneginiz varsa hic cekinmeden denemenizi tavsiye ederim..

Gerekenler Soyle;

3 kabak, kibrit copu seklinde dogranmis
3 havuç, kibrit copu seklinde dogranmis
3-4 adet közlenmiş kırmızıbiber
100 gr konserve mantar, ince dogranmis
100 gr konserve mısır
dereotu , ince kiyilmis
250 gr kornison tursu, ince dogranmis
Servis icin krakerler veya ince dilimlenmis ekmekler

Sos:
3 kaşık mayonez
3 kaşık yoğurt
1 limon suyu
1 tatlı kaşığı toz şeker
zeytinyağı
2 diş sarımsak, dovulmus
tuz
1 kaşık nane

Hazırlanisi:
Kabak ve havucu az sıvıyağda ayrı ayrı soteleyin.
Diğer malzemeleri doğrayıp sotelenmiş sebzelerle karıştırın. Salatayi bu vaziyette biraz buzdolabinda bekletmenizi tavsiye ederim.
Sos malzemelerini ayri bir kapta karıştırıp servis yapmadan hemen once salatanın üzerine dökün.
Afiyet Olsun.

Yorumlar

Adsız dedi ki…
aslında köfte tarifinizi okudum ama buraya yazmak kıısmetmmiş...Köfteler nefis gözüküyor hemen denemek istiyorum...Elinize sağlık... Bu arada sevdiğim yerlere yakın yaşıyormuşsunuz...selamlar...arzu
sunrise dedi ki…
Tanistigimiza cok sevindim Arzu.Biz de sizin sitenizi cok sevdik, ne cok sey ogreniyoruz sayenizde...
Sevgiler
Adsız dedi ki…
Minik metal tabaklar ne şkermiş ilk defa gördüm afiyet olmuş size :)
Aybike Ceylan dedi ki…
Ellerine saglik, harika olmus.

Guzel bir hafta diliyorum, sevgiler.
Sanem dedi ki…
Kaşık ne kadar hoş öyle, boncuklu/taşlı sanırım değil mi, siz mi yaptınız?

Salata tarifinde şeker de var, tadını merak ettim şimdi, ben ekşi tatlı karışımları seviyorum.

Sevgiler
Sanem
sunrise dedi ki…
Eda Hanim, Galiba restorandaki tabaklari soyluyorsunuz. Biz de bayildik onlara. Ne harika bir fikir degil mi, bir cok mezeyi bir arada sunmak icin..
sunrise dedi ki…
Canim Aybikecigim,
Sana da iyi haftalar, guzel gunler...
sunrise dedi ki…
Sevgili Sanemcigim,
Kasiklari ben yapiyorum, evet. Craft bolumunde azicik bahsetmistim sanirim. Bu kasigin bir detayi daha kaldigi icin bunun fotografini yayinlamamistim ama tembellik etmeyip onu da halletmem lazim.
Salata ne tatli, ne de eksi. Iste tam o senin sevdigin lezzette birsey. Denemeni tavsiye ederim, zaten icinde yanlis bir sey yok. Yani bizim zevkimize aykiri bir sey yok demek istedim..
Sevgiler

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kolay Biftek Diane

Shrimp Mousse - Karides Mus

Beef Brisket