Buche de Noel*

* Yilbasi Kutuk Pastasi




Yilbasi gecesi icin yaptigim pastanin fotografini cok gec olmadan koyayim istedim. Aslinda yazmak istedigim baska bir konu vardi ama fazlaca gec olmadan yilbasi defterini kapatmak lazim diye dusundum.

Tarifi her zamanki gibi beni pasta yapmaya tesvik eden, cok yetenekli olduguna inandigim Zinnur'dan aldim ama benimki tabii onunkilerin yaninda "acemi isi" olarak bile nitelenemez tabii. Aslinda kendisine referans vererek sanki hakaret etmisim gibi geliyor ama yine de emege saygi duyarak vermem gerektigini biliyorum. Neyse, gorunusu onunkiler kadar guzel olmasa da tadi oldukca guzel, degisik bir pasta oldu. Tabii ben uzeri icin mantar filan yapacak kadar sabirli olmadigim icin pastanin ici icin hazirladigim sanfistikli krokanlarin artanlarindan ve cranberry'lerden olusan bir susleme yaptim.

Pastanin dolgu kremasi da Zinnur'un dedigi gibi cikolata eriterek ve biraz da krem peynir ve krema koyarak elde ettigim bir krema oldu. Fakat nedense benim istedigimden daha akiskan bir krema elde ettim. Bir dahaki sefere daha dikkatli olacagim.

Telas icinde baska yemekler yaparken pasta yapmamak gerektigini bir kez daha anladim. Pasta icin baslibasina bir zaman ayirmak gerekiyor. Kolay gorunuyorlar ama mutlaka ozenle yapmak gerekiyor. Pastacilik gercekten cok ayri bir maharet demek, bu kadar guzelini yapanlara bir kez daha saygi duyuyorum..

Pastanin orjinal tarifi burada, benimki de tamamen aynisidir. Her zamanki gibi pandispanya inanilmaz guzel oldu.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kolay Biftek Diane

Shrimp Mousse - Karides Mus

Beef Brisket