Biber Guzelleri




Gecen hafta sonu kocam ve ben birbirimizden ayri ayri pazarlara gidip ayni biberlerden alinca onlari bir sekilde degerlendirmem gerektigini anladim, bozulmamalari icin. Daha onceki yasadigimiz eyalette ve sehirde bu kadar bol ve uygun fiyata taze sebze-meyve bulamadigimizdan ikimiz de gordugumuz anda kendimizi tutamiyoruz. Belki bir sure sonra alisiriz ama simdilik boyle biraz gormemislik yapacagiz galiba.


Ben arkadaslarimla gittigim Phileladephia'da bir pazarda rastladim guzelim cesit cesit biberlere. Ince uzunlar, sismanlar, bizdeki Carliston biberlere benzeyen biberler ve daha bizim ulkemizde gormedigim bir suru biber cesidi bizi yillardir icimizde kalan biber yeme arzusuna kavusturuyor cok sukur. Nedense burada cok cesitli pazarlar var, belki Avrupaya olan yakinliktan olmali bilemiyorum, cunku pek cok seyde daha Avrupa etkisini gormek mumkun. Kiliselerin filan mimari yapisi da bizim Avrupada gorduklerimize cok benziyor. Burasi da daha tarihi binalar iceren, daha barok tarzi evlerden filan olusmus kucuk bir sehir zaten. Belki de o yuzden hersey lokal olarak yetistiriliyor ve hemen halka sunuluyor.


Arkadaslarim sonbahar zamani beni 'kendin topla' turunden bahcelere gotureceklerini ve kendi ellerimizle topladigimiz sebze ve meyveleri arabalara yukleyip eve gelecegimizi ballandira ballandira anlatiyorlar. Gercekten cok ilginc olacak, yillardir icimde kalan konserve yapma ozlemimi de boylelikle gidermis olacagim. Receller yapacagim, elmali turtalar yapip buzlukta donduracagim, kisin cikarip cikarip yiyecegiz.


Neyse gelelim fotograftaki biberlere..Hepsi kucuk kucuk dograndi, zeytinyaginda bir guzel cevrildiler. Sonra iclerine bir yigin sarmisak dogranip ilave edildi ve en son da rendelenmis domates eklendi ve hemen ocaktan indirildiler. Icinden birazi hemen taze ekmekler batirilarak yendi, kalani uc tane kavanoza siki siki dolduruldular ve bir dahaki kahvaltida bize eslik edene kadar buzdolabindaki yerlerini aldilar. Bu arada annemin bu muthis icatina bin kere daha tesekkur etmem lazim, canim annem bize her kahvaltida bu lezzeti cikarir ikram ederdi. Nasil ve ne ara yapardi bilmiyorum ama buzdolabinda hep boyle kavanozlar bulunurdu(hala da olduguna eminim). Kulaklarin cinlasin canim annem, artik ben de senin gibi yapiyorum..

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kolay Biftek Diane

Shrimp Mousse - Karides Mus

Beef Brisket