Sushi

Hersey bir piknikte "aaa siz Sushi sever misiniz"diyerek kendinden nerdeyse iki kat uzun bu kadina hayretle bakan ve o zamanlar cok iyi arkadas olacagimizi henuz bilmedigim Taiwanli Pei-Pei'nin bana gercek evisi Cin sushilerini yapmayi ve yemeyi ogretmesiyle basladi. Halbuki ben bildigimiz Cin lokantalarinda onume Sushi diye getirilen seyleri yer ve de gayet mutlu olurdum ama simdi her yerde yeni ogrendigim ve damak lezzetime cok da farkli ve hos gelen bu Sushileri ariyorum. Eger bulamazsam da arkadasimin bana ogrettigi sekilde evde yapmak icin ugrasiyorum. Kendisi beni birakip Taiwan'a geri dondu ama hemen her gun onun ogrettigi Cin isi birsey yuzunden kulaklarini cinlatiyorum.


Asagidaki resimdeki Sushiler tabii ki Pei-Pei nin yaptiklari kadar guzel degiller ama yine de bana onun ozlemini gidermeye yettiler. Icine istediginiz herhangi bir deniz urununu koyabileceginiz gibi en onemlisi renk uyumunu yakalamakmis bu Sushi isinde. Icindeki malzemelerin sari-kirmizi-yesil gibi degisik renklerden olusmasini isterlermis. Bir de 'Cabuk Sushi' denen bir sey yapiyorlar ki bu da, zaten evde surekli haslanmis pirinc bulundugundan, habersiz gelen bir misafiriniz olursa bu pirincleri ortaya bir tabaga koymak, evde bulunan salatalik, yengec ayagi, karides, kurutulmus balik(Cinliler Sushi de cig balik kullanmiyor, Japon Sushilerine ozel oldugunu soylediler bana), Gourd denen bir tur sukabagi, havuc ve buna benzer bir cok malzemeyi hizlidan dograyip kucuk kucuk tabaklara koyup ortaya getirmek ve daha kucuk boydaki tutsulenmis susamli suyosunlarina misafirlerinizin kendilerinin dolayip dolayip yemelerini saglamak. Buna da bayildim, inanilmaz lezzetli oluyor ama sekil sarti yerine gelmiyor tabii. Bizdeki durumler gibi birsey oluyor ama asil en buyuk ozellik, susamli suyosunlari tabii.


Biliyorum Turkiye'de asagidaki malzemeleri bulmak kolay degil ama belki bazi magazalarda rastlayabilirsiniz, eger gercekten cok caniniz cekerse. Ya da bana soyleyin, ben getiririm size..













Malzemeler:

Salatalik
Rice vinegar(pirinc sirkesi)
Sushi Vinegar(sushi sirkesi)
Tozseker
Pirinc
Yumurta
Havuc
tuz
Seaweed
Makizushi-No-Moto(Seasoned Gourd Strips with Mushroom), olmasa da oluyor
Ground Fried Fish(Poisson Frit Mouder), bunun yerine de istediginiz bir deniz urununu kullanabilirsiniz, evde balik vs yoksa kolay oluyor

Hazirliklar;

- Salataligi ince uzun dilimleyip bir kapta tuzla karistirip sallayarak yarim saat beklettikten sonra icine bir kasik seker ve rice vinegar'i ekleyip agzini kapatip bir gece buzdolabinda bekletin.


- Pirinci haslayin ve bir tabaga alin. Bir parca sushi vinegar ve toz seker ekleyip karistirin. Tatlimsi olmali.


- Tavaya cok az bir zeytinyagi koyup kizdirin. Bir kapta 2 yumurtayi tuz ve bir tutam toz sekerle cirpin. Kizmis tavaya dokerek karistirmadan ince bir tabaka halinde dusuk ateste pisirin. Pistikten sonra bir tabaga alip ince ince dilimleyin.



Yapilisi;


Sushi hasirini yayip uzerine seaweed(suyosunu)'i yayin. Yari kismina kadar pirinci yayin, guzelce duzgun bir tabaka halinde olmasini saglayin.


Tam ortasina bir dilim yumurta, ince bir dilim salatalik, varsa gourd veya havuc, balik tozu veya karides veya herhangi bir deniz mahsulunu ince uzun serit halinde koyun.



Hasiri kullanarak yuvarlayin ve dondure dondure sikismasini saglayin. Kapanma yerini parmaginizi azicik islatip kapanmasini saglayabilirsiniz. Cok fazla da sikmamak gerekiyor, yanlardan tasiyor ama iyice sikismasini saglamak da lazim. Bunun icin en iyisi birkac deneme yapmak, insan yapa yapa ogreniyor.

Sonra durum gibi olan Sushiyi cok keskin ve kalin bir bicakla(mumkunse Sef bicagi ile) her seferinde bir dilim kesip bicagi temizleyerek dilimlemek gerekiyor.


Bircok cesitleri olan Sushi yi biraz soy sos ve istege bagli olarak wasabi paste ile servis yapip taze zengefil yapraklari ile sunmak da mumkun ama bu biraz daha reklamsal oldugu icin yerliler genelde sadece soy sos ve wasabi ile yiyor. Tabii yine zevke bagli...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kolay Biftek Diane

Shrimp Mousse - Karides Mus

Beef Brisket