Kofteli-Nohutlu Corba

Biliyorum Turkiye'nin pek cok yeri bahari yasiyor su anda ama biz burada yedi yildan beri ilk defa muthis bir kis yasiyoruz. Su anda kar yagmiyor ama gecen gun yagan kar hala kalkmadi ve disarida uguldayan ruzgari duyabiliyorum. Gariptir ama cok seviyorum bu havayi.

Gecen gun bir e-mailde Kanadaya yerlesen bir adamin ilk gunler heyecan icinde kar yagisini seyredisini ve karlari kuremekten bile korkunc zevk alisini ama ustuste hic bitmeyen kar yagisi ve kar kureme isinin artik keyiften cikip bir zorunluluk haline gelmesi ve hic bitmeyen bembeyaz kar goruntusunden ve kisin agirliginin sikintilarindan bahsetmesini ve en sonunda dayanamayip Floridaya tasinmasini komik bir sekilde anlatmasini ben de kendime cok benzeterek okumustum. Hala sikilmadim ve yorulmadim kar kureme isinden ama yine de aklima geldikce 'acaba ben de birkac yil sonra boyle hissedermiyim' diyorum. Allah'tan bizim burada o kadar agir kis sartlari yok da ben de arada bir cikip normal, kar olmayan sokaklarda gezip evde kapali kalmisim duygusundan kurtulmaya calisiyorum.

Ama tabii bu hava bizde hep sicak, sicacik seyler yiyip icme arzusunu uyandiriyor. Ne kadar az corba tarifi bildigimi buraya gelince anladim. Ese dosta haber salip bildikleri butun corbalari bana ogretmelerini istedim. Harika tarifler geldi, hemen hepsini de denedim. Zaman zaman sizinle de paylasirim bu tarifleri ama simdilik bu tarifi veriyorum.

Belki de hepimizin bildigi ve sik yaptigi bir corba bu ama ben yine de benim gibi zorlananlar varsa diye tarifi buraya yaziyorum.




Yapilisi:
Once nohutlari haslamak gerekiyor corbaya baslamadan once, ya da onceden haslanmis nohutunuz varsa onu da kullanabilirsiniz. Ya da benim gibi yurtdisinda yasiyorsaniz ve piyasada hazir konserve nohut varsa onlardan da kullanabilirisiniz. O zaman nohutlari haslamaniza gerek kalmiyor, zaten pismis oluyorlar.
Köfteleri ise; yarım kg. kıyma, yarım su bardağı köftelik bulgur, bir tatlı kaşığı karabiber, bir tatlı kaşığı pulbiber(ben koymadim, cocuklar yiyemiyor cunku aci olursa), bir tatlı kaşığı tuz, bir yumurtayi guzelce karistirip yogurarak kofte hamuru haline getiriyorsunuz ve fındık büyüklüğünde yuvarlayıp kıyılmış maydanoz veya un dosenmis tepsinin uzerine yerleştiriyorsunuz(ben una buladim).

Pişirilisi; bir kuru soğanı ince kareler halinde doğrayıp iki yemek kasigi kadar sıvı yağda öldürüyorsunuz. Bir kaşık domates salçası veya yarım kaşık biber salçası ekleyip bir miktar daha kavuruyorsunuz. Uzerine tencerenizin buyuklugune gore bir buçuk (veya daha az da olabilir) litre kaynamış su , yarım tatlı kaşığı tuz ile köfteleri ve nohutları da ekleyip tahta bir kaşıkla bir kez karıştırıyorsunuz. On beş dakika (köfteler pişene kadar) pişiriyorsunuz.
Cok besleyici ve soguk gunler icin ideal bir corba, bizim evdeki buyuklu-kucuklu herkes bayilarak yedi. Sik sik yapacaga benziyorum.

Yorumlar

yoncaa dedi ki…
Olsada içsek...Ne kadar da güzel duruyor..Ah burada olsanda bana sıcacık çorba yapsan. :(
sunrise dedi ki…
hic hatirlatma o isi, benim de lokmalari bogazima dizen tek sey o 'ozlem' iste...

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kolay Biftek Diane

Shrimp Mousse - Karides Mus

Beef Brisket