Blueberry Rulo Dogumgunu Pastam


Birkac gun sonra bizim minigin de dogumgunu olmasi ve de benim o kadar ozel bir pastayi evde yapmamin imkansiz oldugu bilindigi icin en azindan kendi pastami kendim yapmak istedim. Birkac gundur bizimpastane'nin kiyi kosesini okuya okuya bir cesaret geldi bana da iste. Tabii ki kendilerinin dogumgunleri icin yaptigi sahane gorunuslu seylerden denemeye cesaret bile edemedim. Cunku benim simdiye kadarki pandispanya denemelerim pek de icacici seylerle sonuclanmadigi icin inanilmaz korkardim ama bu inanilmaz guzel tarifle benim gibi pasta yapma konusunda cekinceleri olan biri bile az-bucuk basarili oldu denebilir iste.


Benim eklediklerim ise, pastayi evde bolca bulunan blueberry(likapa miydi?) ile yapmak, krema kismina bir miktar heavy cream (tatli krema) ile bir kutu krem peyniri ,vanilya ve toz seker ile cirpmak, ustunu pandispanyam catladigi icin krema ile kaplamak zorunda kaldigim icin suslemek icin daha fazla krema kullanamayacagimdan bitter cikolata rendeleyip durumu kurtarmaya calismak oldu. Tabii blueberry ile yaptigim icin evde var olan blueberry marmeladi ile kapladim pandispanyayi ve de bizim evde adet oldugu uzere pandispanyayi rom-su karisimi ile islattim( azicik booze olmazsa olmaz).


Ayrica pandispanyayi ne kadarlik buyuk bir tepsiye ya da pasta kalibina dokecegimi bilemedigimden kendi firin tepsimin icine doktugumde cok ince oldugunu gorunce panige kapilip daha kucuk bir tepsiye aldim pandispanyayi ama bu sefer de cok kabardigi icin(ki ben bu kadar kabaracagini bilmiyordum) bir tarafi biraz daha kabarik oldu. Bu da rulonun ustten bakildiginda azicik egri durmasina neden oldu ama bu korktugum pandispanya ile ilk tecrubem oldugundan cok iyi bir sonuc elde ettigimi bile soyleyebilirim.


Pastalardaki o tatli-eksi tada bayildigimizdan inanilmaz begendik tadini. Sanirim birkac meyve denemesi daha yapacagim ve ondan sonra sitedeki diger enfes pastalara zorluk derecesine dogru yavas yavas gececegim.


Bugunku pasta denemesinden ogrendiklerim ise;

1- Pasta malzemelerindeki eksiklerim (krema uclarimin sadece tulumba tatlisi sikmaya yarayan kocamanlar olduklarini anlamamla belli oldu bu), bir pasta spatulasi, birkac cam karistirma kabi(malum yemek yapilan kaplarda pasta malzemelerini karistirmamak gerek), bir suru cesit cikolata ve daha zamanla belli olacak uzunca bir liste,


2- Pasta yapma isinin sanildigindan zor oldugunu anlamak,


3- Bir is icin sizlanip, 'yapamam' diye sikayet etmektense bir an once baslayip, yanila yanila dogruyu bulmak.


En guzeli ise sakin ve huzurlu bir gunun ardindan yenilen o sahane lezzetler ve yapilan ovguler oldu. Herkese istedikleri gibi bir yasam diliyorum, hersey gonlunuzce olsun...

** fotografimin kusuruna bakmayin, tabii ki orijinali kadar ustaca degil...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kolay Biftek Diane

Shrimp Mousse - Karides Mus

Beef Brisket