PALMIYE


Nasil da korkardim boyle bir tarif denemeye eskiden, ta ki nefis bir kitap olan Essential Baking Cookbook" u bulana kadar. Palmiyeleri orada gordum ve tarifin hic de zor olmadigini gorunce denemeye karar verdim. Sonuc mukemmel.
Ankara'da yeni acilan ama sonra binlercesi tureyen ve tabii bu yuzden de o ilk lezzetlerini hayatta bulamadigimiz o Fransiz pastanelerinde yemistim ilk palmiyeyi (bilmiyorum bundan kac yil once). Bayildigim, sahane palmiyeleri zaman zaman baska pastanelerden de denedim ama bir gun olsun yapabilecegimi hic dusunmemistim. Tabii milfoy hamurunu evde kendiniz acmaya calisirsaniz bu kadar kolay olacagini sanmiyorum ama zaten kimin vakti var ki milfoy hamurunu evde yapmaya, degil mi?
Iste kolay palmiyeler:
500 gr ev yapimi veya satin alinmis hazir milfoy hamuru
2 yemek kasigi toz seker
2 yemek kasigi tarcin, cevizici karisimi
40 gr erimis tereyag
suslemek icin pudra sekeri
1- Firini 210C ye ayarlayin. Iki tane tepsiyi hafifce yaglayin, uzerine parsomen kagidi serin. Buradaki milfoy hamurlari plaka halindeler, eger sizinki plaka halinde degilse yanyana getirerek ve azicik ince merdane ile yuvarlayarak plaka haline getirin. Parsomen kagidinin uzerinde 30cm uzunlugunda ve 3mm kalinliginda bir hamur elde edin. Sonra ikiye kesin hamuru ve her ikisini de tereyag ile yaglayin. Uzerine tarcin ve cevizici karisimi ile toz sekeri serpistirin.
2- Kenarlarini iceri dogru katlayin , iki kenar da birbiri ile bulusmus olacak boylelikle. Bir kez daha ayni sekilde katlayin. Iki hamuru da ayni sekilde katladiktan sonra onbes dakika kadar bozdolabina kaldirin. Oldukca keskin bir bicak yardimi ile 32 esit halka seklinde parcalar kesin.
3- Kesilmis yuzleri yukari bakacak sekilde palmiyeleri tepsiye yerlestirin. Azicik daha tereyag ile yaglayip firinda 20 dakika veya altin sarisi renk alana kadar pisirin. Tel izgaranin uzerine alip sogumalarini bekleyin. Ince bir tabaka halinde pudra sekeri serpip servis yapin(pudra sekeri dokme isini mutlaka servis anina saklayin).
Not: Bu palmiyeler buzdolabinda agzi siki kapakli bir kutuda gunlerce saklanabiliyor. Eger tekrar citir citir olmalarini isterseniz 180C firinda 5-10 dakika tutabilirsiniz.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kolay Biftek Diane

Shrimp Mousse - Karides Mus

Beef Brisket