Hindi Taco

Hafif aksamustlerine hafif yemek cozumleri bulmak amaciyla gecmiste neler yapmisim diye bakip 'iyi ki fotograflarini cekmisim' dedirtecek tarifleri buluyorum ve yeniden yapmaktan da buyuk zevk aliyorum. Cunki bazi seyler var ki eger bizim aileden gelen bir tarif degilse unutuyorum. Yani kuru fasulye-pilav yapmayi unutmuyorum ama hindili taco yapmayi unutuyorum haliyle. O yuzden eski fotograflar, ya da bir yere sikistirilmis tarifler cok ise yariyor, sanirim hepimize boyle oluyor degil mi?

Ben yeni tarifler denemekten cok hoslaniyorum, yeni mutfalkar, yeni malzemeler filan deniyorum ama bazen oglumun su sozu aklima geliyor ve cok guluyorum; 'keske hic Cin yemekleri yapmayi ogrenmeseydin' demisti bana bir gun. Sanirim tum genc erkekler gibi yeni seylere kapali oluyorlarl ama sonra evlenince birden herseyi yemege basliyorlar (benden de ne kaynana olur ama)...

Neyse uzun lafin kisasi, bundan once Texas'da uzun sure yasadigimiz ve malum Texas da Meksika ile sinir komsusu oldugundan her kose basinda bir Meksika lokantasina rastliyorsunuz. Hatta bununla kalmayip 'ben bunlari yaparim' diye mutesebbis de oluyorsunuz ve sonuc da Tex-Mex lokantalari gibi Turk-Mex yemekler cikiyor benden. Bu yukarida gormus oldugunuz tacolar da yine benim kendimize gore uyarladigim bir baska tarif.

Bilmiyorum Turkiyede marketlerde var mi bu hazir sert tacolardan ama burada pek bolcalar ve de bir o kadar da ucuzlar. O yuzden hic elde yapmayi denemedim ama eminim deneyenler vardir. Eger sert taco bulamazsaniz, sanirim yumusak lavas pidelerin arasina da ayni islemi yapabilirsiniz (yumusak taco mantigi!)...

Hazirlanisi da su sekilde;

Adedi size bagli sert tacolar
Hindi kiymasi
Aysberg marul, ince kiyilmis
Domates, kup dogranmis
Avokado, catalla ezilmis

Hindi kiymasini bir tavada(yagsiz) rengi koyulasana kadar kavurun. Icine tuz, karabiber ve kimyon ekleyip ocaktan alin(bunun yerine Knorr marka minik posetlerde taco baharatlari var, bunlardan da yararlanabilirsiniz).

Masaya ayri tabaklar icinde domatesleri, aysbergleri, avakadoyu, kiymayi ve tacolari koyup herkesin kendi tacosunu yapmasina izin verin. Ozellikle cocuklar cok hoslaniyor bu isten. Herbirinden bir parca alip kendi kendilerine dolduruyorlar tacolarini. Sonra da afiyetle yiyorlar.


** Bu arada avakado ayiklamanin en kolay yolu, avakadoyu ikiye kesip keskin bir bicagi saplayip ortadaki kalin cekirdegi cikardiktan sonra kasikla avakadoyu oymak. Tam bir kalip halinde cikarmak mumkun bu sekilde. Aksi takdirde soymaya filan kalkarsaniz hem uzun surer, hem de mutlaka daha cok kayip verirsiniz.

Eger ezecekseniz kasikla cikarin ama eger kup seklinde dograyacaksaniz, kabugu hic cikarmadan once icindeyken karelere bolun ve daha sonra yine kasikla oyarak alin kupleri. Hic zorlanmadan ciktiklarini goreceksiniz (Texas'da yasamanin faydalari!)...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kolay Biftek Diane

Shrimp Mousse - Karides Mus

Beef Brisket