Patatesli Mayali Borek



Gecen gun annemle aramizda soyle bir konusma gecti;


- Neler yaptin kizim gecen gun gelen misafirlerine?


- Sunlari, sunlari ve bir de senin patatesli boregini


- Benim hangi patatesli boregimi?


- Hani su patatesli-mayali borek var ya, sen vermistin tarifini


- Hiii


- Hani biz buraya ilk geldigimizde almistim senden tarifini


- Tamam anladim


- Anlamadin degil mi hangisi oldugunu anne?


- Hayir anlamadim, ver bakiyim neymis tarifi...




Hani kucuk cocuklarinizla bir yere gittiginizde cay icip icmeyecegini falan sorarlar, siz de 'yok benim cocugum cay icmez'dersiniz de hemen arkasindan cocuk yapistirir ya, 'yaa neden bu sabah ictim ya' diye. Ben de gelen misafirlerime yemeklerin Turk yemegi mi oldugunu sorduklarinda, 'aaa tabii ki Turk yemekleri, annemden aldim tarifini' diyorum. Demek ki annem burada yanimda olsa, yalanci cikaracak beni. 'Yooo ben vermedim tarifi diyecek ama yeminler ediyorum ki babam e-mail ile gonderdi bu tarifi bana ve altina da 'annenden ve babandan afiyet olsun yavrum' diye imzalamisti.




Her neyse unutmus olmali annecigim ki bana da tereciye yeniden tere satmak dustu. Son derece lezzetli bor borek bu, biraz hamurun kivamini tutturmak zor oluyor. Hamurun icinde patates oldugu icin elinize surekli yapisiyor ama ilk birkac yuvarlaktan sonra halledebilir hale geliyorsunuz. Sakin yilmayin. Misafirler yemekte ikram etmeme ragmen beser dilim filan yediler. Evdekiler de ben surekli bu boregi yaptigim takdirde evde her isi yapmaya razi olduklarini soyluyorlar. Gerisini siz anlayin artik...

Gerekenler soyle;


1 su bardagi ilik sut


4-5 orta boy patates, haslanmis, catalla ezilmis


2 yumurta aki (sarilar uste surulecek)


2 tatli kasigi toz seker


1 paket toz maya (veya bir kibrit kutusu buyuklugunde yas maya)


tuz


Aldigi kadar un




Ic Malzemesi;


Az yagda veya yagsiz tavada kavrulmus sogana ilave edilen kiyma Veya Patatesli soganli ic Veya Kiymali-cevizli hazirlayacaginiz ic(ben soganla kavrulmus kiymayi kullandim).




Maya yarim bardak sutun icinde toz sekerle birlikte mayalandirildiktan sonra, una yediriliyor. Sutun kalan yarisi, patatesler, iki yumurta aki, tuz ve su ile yogurularak aldigi kadar un ilavesi ile yumusak bir hamur elde ediliyor. Elleri birakmasi beklenmiyor, cunku yapiskan ama yumusak bir hamur elde edildigi an birakiliyor hamur.


Uzerine bir miktar siviyag gezdirilerek,naylon strec sarilarak veya nemli bir havlu kapatilarak ilik bir ortamda mayalanmaya birakiliyor.

Hamur iki katina ulastiktan sonra, hamurun gazi cikariliyor ve eller de yaglanarak unlanmis bir yuzeyde bazlama buyuklugunde hamur aciliyor. Elleri surekli yaglamak ve yuzeyi de surekli unlamak gerekebiliyor.

Bazlama buyuklugundeki hamura hazirlanan icten bir kasik konup gevsekce sarilip rulo yapilarak helezoni bicimde, yaglanmis tepsiye merkezden disa dogru sarilarak, acikta kalan uclar alta kivrilarak dolaniyor.

Tepsi tamamen dolunca uzerine yumurta sarisi suruluyor, istenirse susam serpiliyor ve onceden 350 F (175C civari) de isitilmis firinda ustu kizarana kadar pisiriliyor.



**Alta boregin en yeni yaptigim halini de ekledim. Bu fotograf daha canli geldi bana...

Yorumlar

Adsız dedi ki…
Sevgili Hatice,Ankara'da kondanse sütü nerden bulacağıma ait bilgi verebilirsen sevinirim çünkü seftalili sütlaç tarifini canıgönülden denemek istiyorum. Sevgiler...İLKNUR
sunrise dedi ki…
Ben senin icin arastirayim ama ilk is yollayacagim sana bir tane.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kolay Biftek Diane

Shrimp Mousse - Karides Mus

Beef Brisket