Scrambled Egg - Guney Usulu


Son gelen William Sonoma dergisinden birkac fotograf ve tarif beni mahvetti. Aslinda tarifler Amerika'nin Guney bolgesine ait tariflerdi. Malum hava sicak, guneyde de daha sicak ya; tarifler de ona uygun olsun diye dusunmusler. Hem de tabak-canak reklami yapiyorlar tabii. Ama yemekler dayanilir gibi degil. Yumurtali omletler ve birac tane pan cake tarifi beni cezbetti ve hemen denemeye karar verdim ve de sonuclardan da cok memnun kaldim.


Aslinda orjinalinde yumurtalarin uzerinde Chili vardi ama ben sabah sabah fasulye yemekten pek hoslanmayacagimizi dusunup onun yerine sosisleri kucuk kucuk dograyip pisirerek uzerlerine ekledim. Daha da guzel oldu, hem de bizim damak lezzetimize daha uygun oldu.


Tarifte pek bir ozellik yok. Tavaya azicik yag koyup bir baska kapta kirdiginiz ve azicik tuzla cirptiginiz yumurtalari tavaya ekleyip catal ya da spatula yardimi ile Scrambled Egg haline getiriyorsunuz. Turkcesi ile incik pincik ediyorsunuz. Birkac kez daha cevirip, suyunu suzdugunuz konserve misirlardan isteginize bagli olarak bir miktar ekliyorsunuz ve karisima azicik da rendelenmis kasar peyniri ekleyip ocaktan aliyorsunuz.


Baska bir kapta kucuk dogranmis sosisleri azicik pisiriyorsunuz ve yumurtanin tepesine guzelce yerlestirip birkac kasar peyniri rendesi ile guzel gorunum verip servis yapiyorsunuz. Istege bagli olarak kirmizi ve karabiber ile servis yapilabilir ama bizde malum cocuklar...


"Afiyet Olsun"derim ben buna iste.


Sizi bilmem ama ben yumurtadan(en cok da beyazindan) pek hoslanmadigim icin (ne hoslanmamasi hic yemem), daima yumurtayi guzel kilacak seyler yapmaya calisiyorum. Malum insan kendisi sevmeyince cocuklarina da fazla israrci olamiyor. Bu yuzden kendimin de hosuna giden seyleri sunmayi seviyorum ki bu yumurtaya evdeki buyuk-kucuk herkes bayildi. O yuzden birkac kez yaptim bile, sanirim daha da cok yaparim.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kolay Biftek Diane

Shrimp Mousse - Karides Mus

Beef Brisket