Alet Isler El Ovunur

Yemek Pisirme Makinasinda Dana Rosto


Yeni bir yemek pisirme makinasi aldigimdan beri yemek yaptigimi soyleyerek birilerini kandiriyormusum gibi geliyor ama cok lezzetli yemek yaptigini da soylemeden gecemeyecegim dogrusu.


Hani su herseyi icine dolduruyorsunuz ve sabahtan koyuyorsunuz butun malzemeleri, makinayi ayarliyorsunuz ve o butun o edasi ile yavas yavas aksama kadar yemeginizi pisiriyor ve aksama enfes bir yemeginiz oluyor ya, iste o makinadan bahsediyorum.
Biz buraya geldigimizden beri ilk defa bir guvec yedik ki niye bu kadar gecikmisiz bu makinayi almakta diye dusunmekten kendimizi alamadik.
Ben daha once de dedigim gibi kendimi biraz suclu hissediyorum bu makinayi kullaninca. Hani oyle kavurma yok, basinda bekleme yok, suyunu ayarlama, arada bir agzini acip pisip pismedigini kontrol etmek yok ya, ben de sanki ben hazira konuyormusum gibi geliyor. Oysa bu makina hemen hemen her Amerikalinin evinde var ve inanilmaz kadar cok kullaniyorlar. Tabii alip da deneyince o kadar malzemeyi dograyip makinaya yerlestirme isinin de bayagi zaman aldigini anlayarak kendimi iyi hissettim biraz. Bizim icimizde var galiba, yorulmayinca iyi bir sey cikmayacakmis gibi geliyor sonuctan.
Eger almadiysaniz ve benim gibi yararina pek inanlardan degilseniz, fikrinizi degistirmek icin iyi bir firsat. Gercekten cok yavas pisirdigi icin cok harika oluyor yemekler. Bir de tabii hic yag koymuyorsunuz ve cok az (bir cay bardagi kadar) su koydugunuz icin butun sebzelerin suyu filan yemegin icinde kaliyor ve siz de hepsini afiyetle yemis oluyorsunuz. Tabii eger evde iseniz butun gun suren kokuyla bas etmek size kalmis.

Ben makinanin icinden cikan yemek tariflerini bize uyarlamaya calisiyorum. Bir tane buyuk parca et ile deneme yaptim. Et sahane oldu ama patates koymak iyi bir fikir degilmis galiba. Cunku patatesler cok pisti ama etin iyice dagilmasini istedigim icin yaklasik 8 saat pisirdim ki bu sure patateslere fazla geldi. Buyukce bir kalca etini(sanirim dana rosto olarak satiliyor bu et Turkiyede) once tavada alt-ust ederek kahverengilestirdim ki et pistiginde rengi kizarmis olsun diye. Daha sonra kup seklinde dogranmis kuru sogani en alta dizmek suretiyle, patatesler, havuclar, biberler ve en uste de eti yerlestirdim. Etin en tepesine de uc tane defne yapragi koydum ki butun gun suren kokunun nedeni buydu iste. Bir bardak su ekledim, tuz-karabiber de, baska birsey yok. Pistikten sonra defne yapraklarini cikarip attim.


Bu buyuk parca etler her zaman korkulu ruyam olmustur, iyi pismeyecekler diye ama bu makina sayesinde artik icim rahatladi. Daha baska denemeler de yaptikca paylasacagim, izlemeye devam...


** Bendeki makina Crock Pot marka Slow Cooker diye geciyor.

Yorumlar

MorKoyun dedi ki…
Ben de ayni camuru vaktinde pilav pisirme makinasina atmis idim, sonra afiyetle yaladim tukurdugumu:))Denemeden konusmamak lazim:)
sunrise dedi ki…
Haklisin valla morkoyun, ben de kendisinden gidip gelip bir opucuk alarak ozur diliyorum giyabinda boyle camurlar attigim icin.
YILDIZNAF dedi ki…
Merhaba Sunrise,
Bu aleti tanimiyorum ne ayip bana. Ayrintisiyla arastiracagim biraz daha ipucu verir misin? Seni okudugum sayfalara ekliyorum, sevgilerle....
Aybike Ceylan dedi ki…
Sevgili Sunrise,
Ellerine saglik oncelikle. Bende de var bu makinadan, crock pot diye de biliniyor buralarda. Bende cok memnunum, hamur gibi yapiyor etleri. Ellerine saglik.

Bu arada yukaridaki konser yazini okudum da hep ayni seyleri gozlemlemisiz:)
Sevgiler
sunrise dedi ki…
Sevgili Yildiznaf,
Post kismina aletin resmini ekledim. Bendeki biraz daha yakisikli, cunku kirmizisi. Bayilirim kirmiziya da. Bu makinanin bir kolayligi da yemegi pisirdiginiz halde yemegi siz fisini cekene kadar sicak tutmasi. Misafir geldiginde onceden hazirlik yaptiginizda cok kolaylik oluyor. Bir pismanligim da bu konuda oldu. Son dakika pisir, yetistirememe telasi filan beni olduruyordu. Meger ne kadar yayginmis, firmanin kendi orjinal sitesinde o kadar cok tarif var ki, sasirirsiniz.

Ben zaten sizi sik sik okuyorum..
Sevgilerimle
sunrise dedi ki…
Sevgili Aybike Ceylan,
Degil mi ama bazen direnmek ne kadar sacma oluyor. Gerci bundan onceki mutfagim cok kucuktu, en ufacik birsey alirken bile korka korka alirdim ama bu kesinlikle zorunlu bir aletmis.
Ben de bugun yaprak sarmasi yapacagim, sizden ozendim. Bakalim..
Konserlerle ilgili daha cok gozlemim var ama artik cok da kotulemek istemedim. Biraz da iyi yanlarini gormek lazim diye sanirim.

Sevgiyle kalin.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kolay Biftek Diane

Shrimp Mousse - Karides Mus

Beef Brisket