Ispanakli Borek


Muhakkak herkesin bildigi bir borek tarifi bu ama bizde cok meshurdur kendisi. Annemden ogrendigim gibi yapiyorum. Annemin yaptigi en lezzetli seyler olmasinin yanisira, genclik yillarimda bizim evde yasak olmasi onu daha da meshur yapmaya yetmisti. Doktorun babama 'alnina silah dayasalar da ispanak yemeyeceksin' demesine ragmen babam yalvar yakar, bazen terorle, bazen de kendini acindirarak bu boregi pisirtir anneme ve sonra da henuz sogumasina bile firsat vermeden tepsini yarisini yerdi. Hala annem yapmamaya calisiyor, babam yine bir yolunu bulup yaptiriyor ve biz bu 'yasak meyve' hikayesine uzulerek bakiyoruz. Cunku hala evde yaptigimda bile sucluluk duyuyorum ve babama haber vermemeye calisiyorum(simdi bunlari okuyorsa farketmistir ya).


Bu meshur boregi simdi Amerikalilara da sevdirmeyi basardim. Hatta bazilari Yunanlilarin sagda solda yaptigi ispanakli borekleri yediklerini ama benim yaptigimin cok daha lezzetli oldugunu bile soylediler. Pazartesi gunu gelen bayagi da genc bir gruptakiler bile cok sevdi, hatta ispanak yemediklerini ama benim boregin icinde harika oldugunu soylediler. Ben de bir markette Yunan markali donmus bir ispanakli borek gorup bayagi bozuldum acikcasi, adi da Spanokopita 'ymis..Ama pazarlamayi yapan kazanir degil mi?


Malzemelerde degisik bir sey yok aslinda, hepiniz biliyorsunuz ama ben yine de yazayim.

6 adet yufka

6 yumurta, birinin sarisi uzerine surulmek uzere ayrilacak

Bir litreye yakin sut

Iki cubuk katiyag(yaklasik 225 gr)

Ic malzemesi:

Bir kilo ispanak, yagda kare dogranmis kuru sogan ile kavrulacak

100 gr kadar beyaz peynir(olmasa da olur)

tuz-karabiber


Yapilisi:

Katiyag eritilip, cirpilmis yumurtalar ve sut ile karistirilir.


Her bir yufka temiz bir yuzeye yayilir ve uzerlerine sutlu karisim guzelce yayilarak yufka islatilir.

Ispanaklar soganla kavrulduktan sonra sogumasi beklenir ve icine ufalanmis beyaz peynir konur. Bir miktar da tuz-biberle tatlandirildiktan sonra soguyan ic malzemesi yufkanin her bir tarafina ufak parcalar halinde serpistirilir ve yufka rulo seklinde sarilir.

Yaglanmis tepsinin ortasina helezon seklinde sarilir. Daha sonraki parcalar da ilk parcanin etrafina dolanarak helezon sekli korunur.

Butun parcalar bitince kalan yumurta sarisi boregin uzerine surulup, arzu edilirse corek otu serpilip 375F(yaklasik 200C) de onceden isitilmis firinda uzeri altin rengi olana kadar pisirilir(yaklasik 30-40 dakika).


Firindan ciktiktan sonra uzerine temiz bir bez veya kagit havlu sararak sogumasini saglarsaniz, buhari icinde kaliyor ve pof pof halini korumasini sagliyor.

Afiyet Olsun

Yorumlar

Aybike Ceylan dedi ki…
Sevgili Sunrise,
Sizi iade-i ziyarete geldim. Hersey cok guzle gorunuyor, bundan sonra hep gorusmek dilegi ile iyi bir hafta sonu diliyorum, bu arada borek harika, ellerinize saglik.
sunrise dedi ki…
Ben yokken gelmissiniz. Hakikaten kapida birakmisim gibi hissettim ama bundan sonra daha iyi karsilarim.

Guzel lezzetlerde ve lezzetli sohbetlerde bulusmak uzere...

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kolay Biftek Diane

Shrimp Mousse - Karides Mus

Beef Brisket