25 Eylül 2007 Salı

Doner


Madem ki alisik oldugumuz lezeetlere alternatifler aramaktan gidiyoruz. Bu da bizim donere alternatifimiz. Aslinda alternatif demek yanlis olur, cunku tamamen aynisi.


Biz Pennsylvania'a gelmeden once Arap marketlerde satilan donerle ve restoranlarda Gyro ya da benzeri adla satilan Yunan donerlerinden baska bir sey gormemistik ama burada Philly Cheese Steak adi ile satilan seyin tamamen bizim donerin aynisi oldugunu gorunce bir baska mutlu olduk. Diger donerlerden(Arap ve Yunan) neden farkli benim icin? Sanirim kokmuyor. Hani o etin kendine ozgu bir kokusu olur ya, o yok bunlarda. Bol baharatla saklamaya calistiklari birsey de yok. Sadece et, peynir ve istenirse sotelenmis biber ve sogan ve daha da istenirse sote mantar.Ve de aynen bizde oldugu gibi ekmek arasinda, az daha siksalar ayran da olacakmis ya neyse. Gerci onu da bir arkadasim babasinin cok eski zamanlarda buttermilk ictigini soyleyerek benzerlige iyice parmak basti ama simdilik biz restoranda bu kadarini buldugumuza sukrediyoruz.


Tabii evde denemezsem olmazdi. Kutu icinde, donmus satilanlarindan aldim. Yagsiz tavada etleri cevirdim, ardindan biberleri ve soganlari da. Eksi hamurdan yapilmis sandvic ekmeklerinin arasinda servis ettik. Buyuk oglum en az haftada bir kez yapmam sartini koydu artik; hem de sogan, biber filan derken epey sebze yedi diye sevindik biz de.


Uzerlerine sumak, kirmizi biber filan serperseniz tipki bizim ulkemizdekiler gibi oluyor.
Afiyetler Olsun derim.



6 yorum:

Aybike Ceylan dedi ki...

Sevgili Sunrise,
Bizde bunu kesfetmistik ama bayadir yemedik, yeniden denemek lazim. Ellerine saglik.Sevgilerimi gonderiyorum.

sunrise dedi ki...

sevgili aybike,
biz cok sevdik, hatta bayildik. Sizin de elinize sagliklar olsun.
Sevgiler

alev dedi ki...

Hatice,

Yahu mahvettin beni bu resimlerle. Sirf o yuzden gelmiycem sitene bir daha bak :) Her geldigimde agzimin sulari akarak gidiyorum mutfagima, gel gorki hazirda yapilmis hic bir sey yok, hemen olani atiyorum agzima ama yok canim kesmiyor. aklim hep senin yemek resimlerinde kaliyor iyimi.Alacagin olsun. Yapilirmi bu karni burnunda bana.Ooof of!

sunrise dedi ki...

Sevgili alevcigim,
Valla yazarken aklima gelmedin degil. Cani ister mi acaba bu kizin filan diye endise ettim ama gel gor ki yazmak da lazimdi yani. Ben sana diyorum, atlayin gelin diye. Ben seni ve minicikleri bir guzel besler gonderirim. Sen listeni hazirla, canin ne cekiyorsa yapayim ben de..
sevgiyle kalin.

YILDIZNAF dedi ki...

Eee, artik olmaz valla...Hazir davet edilmisken kalkip gelecegiz bak ! Saka saka ellerine saglik, harika gorunuyor ve yine bir yenilik daha...Sunrise dur bakalim daha senden neler neler ogrenecegiz...

sunrise dedi ki...

Askolsun yildiznaf,
Ben oylesine davet etmedim ki. Plan yapalim, hemen gelin. Ben ciddiyim. Ayrica su anda ben de senin bloguna mesaj yazmistim. Cok ilginc geldi bir anda.
Sevgiler