Domatesler Serisi




Gecen gun bizim evde kocami Turkiyeden arayan bir erkek arkadasiyla aralarinda soyle bir telefon konusmasi gecti:

- Bizim hanimin blogunu gordun mu?

- Evet gordum, sorma ben de domateslere bayildim.

- Yaa evet bizim burda cok bollar

- Aslinda benim de arka bahcemde bir suru oldu ama ben ne yapacagimi bilemiyorum onlarla

- Aaaa deli misin, konserve yap, rendele dondur, suyunu cikar

- Ben nasil konserve yapacagimi bilmiyorum

- Domatesleri soyle azicik yagda kaynatacaksin, tuzlayip henuz sicakken kavanoza bosaltacaksin ve hemen sicagiyla kapagini kapatirsan oyle simsiki tutuyorlar ki abicim inanamazsin. Ama kavanoz soguyunca sisenin kapagina bak iceri gocmus olsun ki hava kalmamis oldugu belli olsun.


Dedi benim kocam ve ben artik tutmakta zorlandigim kahkahayi patlattim. Saskin saskin bana bakakaldi, ben de 'iki erkegin telefonda domates konservesi tarifi verdigine inanamiyorum' dedim. Azicik kem kum edip, baska konulari msn de konustuklarini filan soyleyip gecistirmeye calissalar da, galiba asimilasyon diye buna derler hanimlar.


Hakikaten hala kislik domates saklama isine son veremiyoruz. Kisin bu guzellikleri bulamayacagiz diye korkup nerdeyse buldugumuz tum kose ve deliklere domates dolduracagiz. En son bir de buz kutusuna domates suyu doldurdum. Bunu da bir sitede gordum, yemeklere bir-iki kup atmak iyi oluyormus. Cok ise yarar bir fikirdi dogrusu bence.
Yukaridaki fotograftaki sari cherry domatesleri pazardan bir koyluden aldim. Azicik degisik geldi sekilleri, armut gibi bir uzantisi var. Insana hormonluymus gibi bir his veriyor ama kesinlikle kullanmiyorlarmis hormon. Zaten uzun zamandan beri yerli halki destekliyoruz bu cabalarindan dolayi. Laf aramizda korkunc lezzetliydiler, hic bir saklama metoduna girisilmeden oylece yendi kahvaltida.


Asagidaki fotograf ise tomatillo denilen daha cok Guney ulkelerinde yetisen bir domates turu. Sanirim Meksika kokenli(biraz bulanik cekmisim ama). Uzerinde kagit benzeri bir kilif var. Domates icinde yokken ilk once bu kabuk olusuyor ve icinde yavas yavas domates buyumeye basliyor. Domates olgunlasinca kabuga dogru yaklasiyor. Kabuk agirlasmaya ve rengi kahverengiye donmeye basliyor. Sonra toplayabiliyorsunuz. Domates hic kizarmiyor, kagit kabugunu cikarip daha cok salsa yapimi gibi Meksika yemeklerinde kullaniyorsunuz.


Ben Turkiyede hic gormedim ama belki simdilerde vardir, bilmiyorum. Bunu bana agaci ile saksida bir dostumuz verdi ve ben de onu bahceye gomdum. Aklim cikiyor, olecek diye ama dostumuz cok dayanikli bir agac oldugunu merak etmememi soyluyor. Simdilik meyve vermeye devam ediyor.

Bol meyveli, bol urunlu, taptaze gunler diliyorum hepinize.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kolay Biftek Diane

Shrimp Mousse - Karides Mus

Beef Brisket