Cranberry

Bu aralar taze cikti diye ben de dayanamadim guzelim Cranberry 'lerden aldim. Taze yenemeyecek kadar acimsi bir tadi oldugundan ben de pisirmeye karar verdim. Internette arastirdigim tariflerden aklima en yatanini epicurious sitesinden denedim ve cok hos bir lezzet elde etmis oldum. Eger degisiklik olsun isterseniz, cok degisik ve ilginc bir yiyecek oldugunu belirtmeliyim. Hem de cranberry vucut icin oldukca yararli bir meyve, ozellikle idrar yollari iltihaplari icin. Degisik bir meyve, degisik bir tarif.
1 kap ruby Port
2 tarcin cubuklari, ikiye bolunmus
1 kap kuru cranberry (yaklasik 6 ounces)(ben kuru olanini kullanmadim)
350 gr kadar taze cranberry
3/4 kap su
1/4 kap tozseker
Orta boy bir kapta tarcin cubuklarini ve port sarabini kaynamaya birakin. Isiyi once orta atese, dusurup sonra da iyice kisip 5 dakika pisirin.
Kuru ve taze cranberry leri ekleyip, ardindan da 3/4 kap suyu ve sekeri ekleyip kaynamaya birakin.
Seker eriyince ocagin altini iyice kisip; sosun koyulasmasini, koyu bir renk almasini ve meyvelerin iyice erimelerini bekleyin. Arada bir karistirip 20 dakika kadar daha pisirin.
Bir sos kabina alip sogumasini bekledikten sonra tarcin cubuklarini cikarip atin.
Uzerini kapatip 3 gun kadar buzdolabinda saklayabilirsiniz. Istediginiz sekilde kullanin.
Tabii ben bunu Amerikalilar gibi hindinin yaninda yiyemeyecegimize gore ne yapabilirim diye dusundum ve bir kismini yogurt uzerine dokup yedikten sonra asagida gordugunuz tatli cikti ortaya.
Bu da basit bir sekilde; derince bir cam kapta alt kata hanimeli buskivileri dizdikten sonra araya bir kalip krem peynir ile cirptigim kremadan(light cream) elde ettigim kremayi serdim ve uzerine cranberry sosu gezdirdim. Bir kat daha tekrarladiktan sonra en uste birkac tane sanfistik da serpsitirerek bozdolabinda sogumaya biraktim.
Inanilmaz guzel ve lezzetli bir tatli oldu.

Yorumlar

gezicini dedi ki…
hımm, bayıldımm, nefis..
sevgiler
gorki
sunrise dedi ki…
Tadi da guzel oldu gezicini. Taze cikan seyleri denemek lazim diye dusunuyorum ben.
sevgiler

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kolay Biftek Diane

Shrimp Mousse - Karides Mus

Beef Brisket