Flounder


Haftada en az bir kez balik yemege calisiyoruz. Tabii ben Turkiyede yedigim baliklari burada bulamayinca epeyce bir zorluk cektim baslarda ama yavas yavas Cinli bir arkadasimin da yardimi ile Cin marketinden aldigim baliklar sayesinde eski cekingenligimi yendim ve korkarak alamayacagim pek cok baliga rahatlikla yaklasmaya basladim. Tabii hamsi ve barbun'a olan askim hic bitmeyecek ama burada da hem cocuklari hem de kendimizi baliksiz birakamayiz degil mi?
Genellikle Amerika'da yuksek civa oraninindan korkuldugu icin kucuk baliklar uretilmiyor ve tuketilmiyormus. Hatta bu amacla somon baligi nerdeyse ulusal balik ilan edilecek, icinde en az civa oldugu ve cok fazla Omega 3 barindirdigi icin. Yatip kalkip somon yemeyi ogutluyorlar, butun lokantalarin deniz urunleri menusunde ilk sirada somon yer aliyor.
Red snapper, tilapia ve flounder de diger sevilenler olarak somonu takip ediyor. Benim de en sevdim baliklar siralamasi zaten . Tam turkce adlarini bilmiyorum bunlarin ama lufer, levrek vs gibi baliklara benzediklerini soyleyebilirim. Flounder ise yassi ve sanirim bizde Kalkan olarak biliniyor.
Benim bu yaptigim donmus bir flounder idi ve kizartmaya karar vermekle cok yanlis yaptigimi anladim. Cunku zaten kendisi cok yagliymis, yagda dagiliverdiler. Ama birkac gun once firinda balik yedigimiz icin canimiz cok kizartma istediginden bu riski goze almistik. Yine de cok lezzetliydi, degerdi.
Yanina bol sizma zeytinyagi doktugum sebzeleri firinda pisirip, bir de kocaman kocaman taneli, soganli bir bulgur pilavi yaptim. Tabii yine uzerine sizma zeytinyagi ve rezene ve kirmizi biber gezdirerek firinda pisirdigim patates dilimleri ile servis yapinca kimsenin 'aaa yine mi balik yiyecegiz' diyecek hali kalmadi. Gayet gozlere ve midelere hitap eden bir yemek tabagi oldu cunku bu...

Yorumlar

Nazkız dedi ki…
Selamlar, vallahi canım balık çekti şimdiyazını görünce,üstelik somonuda çok severim. Süt ve şarap karması bir somon tarifim vardı benim de, dur bakalım hemen bulup yapacağım, bloğada yayınlarım... Bu arada e-mail ile bir balık takvimi aldım dün, hangi balık hangi mevsimde hangi denizde yaşıyor çok hoş bir takvim.. Gerçi Türkiye'de değilsiniz galiba ama eğer isterseniz haberdar edin göndereyim...Sevgiler
sunrise dedi ki…
Ben de bayiliyorum baliklara sevgili Nazli. Ailecek cok yiyoruz ama her zaman yeni tariflere acigiz, Ben sana senin sitende e-mail adresimi yazayim, oraya gonderebilirsen cok sevinirim. Bayilirim hatta...
Sevgiler

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kolay Biftek Diane

Shrimp Mousse - Karides Mus

Beef Brisket