Sebzeli Pay (ozellikle cocuklar icin)

Bir doktorun bekleme ofisinde okudugum bir dergide 'cocuklara sebze yedirmenin yollari' adi altinda birkac tane yemek tarifi vardi ki, sozu gecen bu tarifi hemen kagit kalem cikarip not etmistim. Aslinda cok basit bir tarif ama yenerken cok leziz geliyor agiza.

Oncelikle pay hamuru gerekiyor bu tarif icin. Bendeki tarifi uygulamak isterseniz, buraya bakabilirsiniz veya kendiniz tuzlu bir pay hamuru yapabilirsiniz veya derginin onerdigi gibi burada cok meshur olan donmus pay hamurlarindan kullanabilirsiniz. Ic malzemesi olarak da elinizdekilere gore degisiklikler yapabilirsiniz tabii ki.

Gerekenler;
Pay Hamuru
Ince dogranmis bifteklik dana eti
Ince dogranmis yesil, kirmizi ve sari dolmalik biberler
Ince dogranmis kuru sogan
Ince dogranmis patates
tuz, karabiber
siviyag


Bir vok'ta once ince dilimlenmis dana etini az bir miktar siviyag ile surekli karistirarak sote ettim. Pisen etleri bir kaba aldim.

Ayni vok'ta ince uzun dilimlenmis kirmizi, yesil ve sari dolmalik biberleri ve kuru sogani da ayni sekilde karistirarak sote ettim ve etleri aldigim kaba aldim.

Yine ayni vok'ta ince dilimlenmis patatesleri karistirarak sote ettikten sonra onlari da ayni kaba alip hepsine tuz ve taze cekilmis karabiber ekledim ve sogumaya biraktim.

Pay kalibini yaglayip onceden hazirladigim pay hamurunu biraz daha ince acarak kenarlarindan sarkacak sekilde yerlestirdim ve icine de sogumus olan ic malzemesini ekledim. Hamurun kenarlarini one dogru kapattim ve biraz kivirdim.

375F(yaklasik 180C) de onceden isitilmis firinda uzeri altin renk alana kadar pisirdim.

O gece butun payin bitmesinden tarifin cocuklara sebze yedirmek icin ne kadar basarili oldugunu anlamak mumkun. Buyuk oglum genelde bircok sebzeyi secmesine ragmen bunu, 'aa neden daha once boyle bir pay pisirmedin' diyerek birkac dilim alarak yedi. Gerisini siz dusunun...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kolay Biftek Diane

Shrimp Mousse - Karides Mus

Beef Brisket