Bir Baska Davet

Gecen gun on kisilik bir misafir grubunu agirlayacagimizi soylemistim. Listeyi toparlayip da buraya yazmam zaman aldi. Bu listelerin soyle bir faydasi var bana, daha onceki cagirdigim kisileri bir kez daha agirlayacagim zaman ayni yemekleri yapmamak icin buradaki listelerden yararlaniyorum. Boylece her seferinde herkese de degisik yemekler yapmis oluyorum, hic karistirmadan.
Hindi yapayim dedim ama sevgilim adamlarin iki gun sonra evlerinde sisene kadar hindi yiyeceklerini ve hatta bunu takip eden bes gunde de hindiye feci halde doyacaklarini, o yuzden degisik bir seyler yapmamizin daha uygun olduunu soyledi. Ben de boynum kildan ince, dinledim tabii onu.

Liste cok kabarik degil bu sefer, onceki gun de evde tadilat oldugu ve calisanlara uc ogun yemek yaptigim icin daha kolay seyler sectim bu sefer ama gelenler cok memnun kaldilar. Sanirim Amerikalilari yemek konusunda mutlu etmek cok kolay, cunku evde yemek pisme isine pek alisik olmadiklari icin ne yapsan onlara ziyafet gibi geliyor.

Nacizane listemiz soyle idi:

- Patatesli rulo borek (her zamanki yufka boregini rulo seklinde sardim bu kez)

- Mantarli ispanak (tarifi asagida)


- Firinda brokoli (Sibel'in sitesinden yaptim, tarife buradan bakabilirsiniz, kesinlikle tavsiye ederim yapmanizi, gelenler bayildi cunku).
- Yesil salata (siradan, normal bir yesillik)

- Rus Salatasi (hepimizin bildigi tarif. mayonez, patates puresi, bezelye ve havuc ve de kornison tursudan olusan bir salata oldu)
- Zeytinyagli Barbunya - Etli lanana sarmasi (burada Halupki adiyla biliniyor bu yemek, Polonya yemegi imis, o yuzden yapip bizim de ayni yemegimizin oldugunu gostermek istedim)

- Safranli Pilav (normal pilavi et suyu ve bir kasik safranla pisirdim, bayildilar)

- Hasanpasa Koftesi (daha once tarifi vermistim, buradan bakabilirsiniz)

- Beef Brisket (iste bunun fotografini cekmeyi sofraya getirmeden once unutmusum ama bir anda bittigi icin bir dahaki sefere mutlaka tarifi de verip resim de koyacagim, cok ovundugum bir yemek oldu cunku).

- Kalburabasti

- Tiramisu (tarifi herkes bildigi icin yazmaya gerek yok bence)

- Kabak tatlisi (bizim lezzetlerimizden bir kesit sunmak istedim sadece)

- Cikolatali pasta (bunu gelenlerden biri getirdi)



Mantarli Ispanak

2 tatli kasigi sizma zeytinyagi
1/4 kap minik yuvarlak kuru sogan, rendelenmis
3 adet sarmisak, dovulmus
4 kap karisik mantar(bende sadece beyaz mantar vardi onu kullandim ama su cesitler daha iyi olacak sanirim; shiitake, porcini, chanterelle, oyster, portobello veya cremini)
3 yemek kasigi dry sherry wine
1 1/2 yemek kasigi sodyumu azaltilmis soy sosu
2 lbs veya bir kilo taze ispanak, yikanmis , dogranmis

Yagi bir tavada isitin ve icine soganlari ve sarmisagi atip bir dakika kadar sote edin. Mantarlari ekleyip uc-bes dakika kadar mantarlar hala diri kalana kadar pisirin. Sherry ve soy sosunu ekleyin ve sicakligi dusurup, az ateste yavasca pisirin. Ispanaklari ekleyip bir-iki dakika kadar karistirarak ispanaklarin sote olmasini saglayin. Fazla pisirmeyin. Sicak servis yapin.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kolay Biftek Diane

Shrimp Mousse - Karides Mus

Beef Brisket