Cevizli-Uzumlu Rulo Kurabiye


Cumartesi gunu yaptiklarimdan biri masada fotografta ucundan gorunen Cevizli-Uzumlu Rulo Kurabiyeler idi. Tarifi sevgili Serpil'in sitesinden almistim, galiba o da bir yerden begenerek yapmis ama ilk gordugumde vuruldugum bu kurabiyeyi ilk olarak Alev'e giderken yapmistim (Ilk fotograf da Alev'in evindeyken cekilenler zaten). Onlar da begendiklerini soylemisti, ben de yeniden cumartesi gunku kendini kaybetmislik arasinda bunu da yapivermisim.


Birkac ekleyecegim husus var tabii ama bunlari parantez icinde veya tarife ekleyerek yaptim. Kapali bir kapta uzun sure dayanan ve cok begenilen, kisa surede de pisip onunuze gelebilecek bu kurabiye icin Serpil'e tesekkur ederim.



Malzemeler:
100 gr margarin(ben zeytinyagli bir katiyag var, onu kullaniyorum boyle zamanlarda)
Yarım su bardağı sıvıyağ
Yarım su bardağı yoğurt
1 pk kabartma tozu(bir tatli kasigi kullandim)
4 kaşık şeker
1 yumurta
3-3,5 bardak kadar un (hamurun kıvamına göre ilave edilebilir )

Kurabiyelerin ustu icin
Bir yumurta beyazi
Bir avuc kadar cekilmis ceviz ici

İç malzemesi:
1 su bardağı kıyılmış ceviz yada fındık
Yarım su bardağı kuru üzüm(tarif boyle diyor ama benim icin daha fazla gerekti)
1 kaşık margarin

Kuru üzümler çok az suda haşlanır .
İyice haşlanan üzümlere 1 kaşık margarin,1 çorba kaşığı şeker eklenir.Biraz karıştırılıp üzerine cevizler eklenir 1-2 dakika sonra ocak kapatılır.

Kurabiyenin hazırlanışı
Margarin ,sıvıyağ,yoğurt,şeker ve yumurta buyukce bir kaba konulur ve hafifçe malzemeler birbirine karışana kadar elle karıştırilir.

Un ve kabartma tozu ilave edilip normal yumuşaklıkta bir hamur yapılir (hamura unu yedirdikten sonra çok fazla yoğurmamak gerekiyor).

Hamur bir merdane yardimi ile 15 cm eninde ve bir cm kalinliginda açılir ve ortasina soguyan iç malzemesi konulup rolo yapılir(ruloyu birkac kez dolamaktan cekinmeyin. Ince olduklari icin ustuste kapanmalari sorun olmuyor). Rulo yapilan hamur 3cm eninde kesilir.

Kesilen parcalar once yumurta beyazina, sonra da cevize batırılip yaglanmis tepsiye dizilir. Onceden 350 F(170C)de ısıtılmış fırında 30 dakika kadar pisirilir.

Yorumlar

Cafe Gusto dedi ki…
Sevgili arkadaşım ellerine sağlık.Beğenmene çok sevindim.Afiyet olsun...
sevgiler...
Aybike Ceylan dedi ki…
Hatice'cigim,
Ellerine sgalik, kuarbiyelere, ve asagidaki masa harika gorunuyor. Bir dahaki sinirlenisine haber verirsen geliyorum yemege:)

Sevgilerimi gonderiyorum ve iyi bir hafta diliyorum
sunrise dedi ki…
Serpilcigim,
Bunun gibi senden begenerek yaptigim birkac tarif icin de tesekkur ederim. Hepsi de cok lezzetli oldular.
Sevgilerimle
sunrise dedi ki…
Aybikecigim,
Bana sebep mi lazim pisirmek icin? O gun oyle denk geldi valla, ama pisirmenin insani dinlendirdigi kesin, bizim gibi sevenlere tabii.
Sen gelicem de, ben ziplaya ziplaya yaparim herseyi.
Sana da guzel bir hafta diliyorum.
Sevgilerimle,
Selam canim, bu kurabiyelere bayildim, cünkü bende cevizli-üzümlü mamalara karsi bir fanatiklik var, kekte olsun kurabiyede olsun hic farketmze. Mutlaka denemek isterim bu tarifinden, ellerine saglik.

Selam ve sevgilerimle..
sunrise dedi ki…
Ah bende de var o tutku sevgili Kevser. O kadar yakistiriyorum ki bu ikiliyi birbirine, bazen acaba sadece ikisini birarada pisirip yesem mi diye dusunuyorum.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kolay Biftek Diane

Shrimp Mousse - Karides Mus

Beef Brisket