Romano Tavuk Supreme

Bir gun onceki hindi kadar gozalici degil belki ama hala bizim ulkemizde hindi mevsimi gelmedi diyerek, yerine degisik bir tavuk tarifi vermek istedim.
Taste of Home dergisinin son sayisinda gorerek yapmistim bu tarifi. Unutmadan ekleyeyim dedim. Bu tarifte kullanilan Romano peyniri, tuzlu ve keskin tatli olmasi ile taniniyor. Italyan versiyonunda koyun sutu kullaniliyor ama Amerikada koyun tadi pek sevilmedigi icin genellikle herseyde oldugu gibi bunda da inek sutu tercih ediliyor(benim sahsi tercihim de bu dogrusu).
Bu peynir yapildiktan sonra en az bes ay bekletildikten sonra yeniliyor ve kesinlikle rendelenmesi gerekiyor(sanirim keskin tadi nedeniyle isirilarak yenmeyecegi saniliyor).

Gerekenler:
6 Adet derisi alinmis tavuk gogus eti
1/4 cay tatli kasigi tuz
1/2 kg (1 pound) taze mantar, ince dogranmis
1 yemek kasigi limon suyu
2 adet sarmisak, dovulmus
1 tatlikasigi kurutulmus feslegen
3 yemek kasigi tereyag
1/2 kap tavuk suyu
2 yemek kasigi portakal suyu
1 kap yumusak ekmek kiriklari
1/3 kap rendelenmis Romano peyniri

Buyuk bir tavanin yuzeyini yaglayip, tavuklarin iki yuzunu de soyle bir cevirerek kahverengilestirin. Yuzeyi yaglanmis 13x9 inch buyuklugunde bir firin kabina alin ve uzerlerini tuzlayin.
Tavuklari pisirdiginiz tavada tereyagini eritin; mantarlari, limon suyunu, sarmisagi ve feslegeni ekleyip, kavurun. Portakal suyunu ve tavuk suyunu ilave edip kaynama noktasina getirin. Kaynayinca altini iyice kisip, kapagini kapatmadan 2-3 dakika kadar pisirin. Bu karisimi tavuklarin uzerine dokun, ekmek kiriklarini ve peyniri serpistirin.
Uzerini ortmeden firinda 400F (sanirim 225 C) da 20-25 dakika tavuk hafifce kahverengilesene veya tavugun suyu berraklasana kadar pisirin.


Not: 1-Ben tavugun suyunu elde edebilmek icin onceden tavugu azicik hasladim. Firin islemini de atladim boylelikle ama elinizde hazir tavuk suyu varsa firin islemini atlamamanizi oneririm.

2-Sanirim Romano peyniri yerine eski kasar da kullanilabilir, ya da yoresel keskin kasar varsa elinizde daha da harika olur.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kolay Biftek Diane

Shrimp Mousse - Karides Mus

Beef Brisket