Domates Kurulu Ekmek


Bu ekmegin tarifini miskokuluekmekler sitesinden almistim. Ekmek makinasi tarifi veriliyordu ama ben makinamdan cok memnun olmadigim icin ve de misafirlerim benim icin cok onemli oldugu icin, elde yapmayi tercih ettim. Cok da memnun oldum sonuca, cunku pofuduk pofuduk nefis kokulu, yedikce yedirten ve de ertesi gune hic kalmayan bir ekmek oldu.

Tarifi makina icin oldugu gibi yaziyorum ama benim yaptigim sekli de anlatacagim.


(Sırasıyla/yada önce sıvı sonra katılar ama illaki en tepeye un ve üzerine maya)

1 kap domates suyu

2 kaşık elma sosu (az suda biraz elma haşlayın-ezin-soğutun)

3 kaşık süt tozu

1-1/2 kaşık şeker

1-1/2 çay kaşığı tuz

3 kap un

2 çay kaşığı kuru maya


Bip sesinden sonra:

1/2 kap kuru domates (minik doğranmış ve önceden 5 dakika haşlanmış. Benim domateslerim zeytinyagi icinde oldugu icin haslamadim)

1/3 kap kabak çekirdeği içi(ben aycekirdegi kullandim)

1-1/2 kaşık Maydanoz(ben biberiye kullandim)


1,5 lb ve temel ekmek ayarında...


Ben mayayi bir miktar su ve toz seker ile kabarttiktan sonra, ilk etaptaki malzemeleri ekleyip bir hamur elde ettim ve bu hamuru ilik bir ortamda kabarmaya biraktim. Iki katina kabardiktan sonra biraz daha yogurup icine domates kurularini ve maydanoz yerine biberiye kurusu ekledim ve ekmek pisirecegim kaba aldim. Bir miktar da boyle mayalanmayi bekledik. Yine hamur iki katina cikinca uzerlerine aycekirdegi taneleri serpistirip 375F da onceden isitilmis firinda pisirdim.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kolay Biftek Diane

Shrimp Mousse - Karides Mus

Beef Brisket