Incir Dolmasi

Bu dolmalar oyle bildiginiz dolmalardan degil, annemin meshur incir dolmalari. Pek severek yerdik gencken ama yapmasi azicik maharet gerektiriyormus. Annecigim buraya geldiginde beraber yaptik da isin puf noktasini kaptim (sanirim!).


Butun olay icini doldurabilmekte, baska bir zorlugu yok. Gozunuz korkmasin, once evdekilere hazirlarsaniz biraz pratik yapmis olursunuz, belki de ilkinde basarili olursunuz kimbilir. Misafirleri cok etkileyen bir tatli oldu, benden soylemesi..

Gerekenler soyle:


Yarim kilo kuru incir

Bir su bardagi ceviz ici, dovulmus

3 yemek kasigi toz seker

Bir yemek kasigi tereyag



Kuru incirler cok kuru ise bir miktar haslananarak yumusatilir. Cok fazla haslamamak gerek, dagilmamasi lazim. Sadece bas kismi kesilerek parmak ile yavas yavas ici oyulur. Arada bir elinizi islatmalisiniz ki incirin dis ceperlerine zarar vermeden sadece icini oyabilesiniz.



Bir kapta cevizicini ve sekeri karistirip incirlerin icine dikkatli bir sekilde birer tatli kasigi kadar yerlestirin. Incirlerin agzinin cok acilmamasi gerek ki, icindekiler dokulmesin.



Orta boy bir tencereye tum doldurulan incirleri dizip, uzerlerine minik minik dogradiginiz tereyaglari serpistirip bir su bardagi su ile hafif ateste pisirin.



Incirler cok cabuk suyunu cekiyor, altinin tutmamasina ozen gosterin. Icindeki suyundan hafifce gezdirerek dilerseniz dondurma veya krem santi ile servis yapin. Cok lezzetli ve doyurucu oldugu icin ben kremasiz servis yapiyorum.


Afiyet Olsun.

Yorumlar

YILDIZNAF dedi ki…
Alt komsumuz Corum'lu Makbule Teyze yapardi bunu. Ne guzel olurdu yemesi. Hatirlattigin iyi oldu Ramazan bitmeden yapmali birara. Eline saglik yine...
sunrise dedi ki…
Acaba Anadolu yemegi mi bilmiyorum yildiznaf. Cunku ben de Anadolu'nun tam bagrinda dogmus biriyim ama her yere yakisir dogrusu bu tatli. Baksana Amerika'da bile yerini buldu.
Simdiden sizinkine de "afiyetler olsun"...
Aybike Ceylan dedi ki…
Sevgili Sunrise, bu arada ismini bilmek daha cok hosuma giderdi:)

Incirin her turunu severim ben, Turkiye'deyken cok sukur ki tazesini yakalaybildim. Bunu da denemek lazim, ellerine saglik. Bu arada hunkar begndiyi ben de cok begnedim, sevgiler.
sunrise dedi ki…
Sevgili Aybike,
Hunkar begendiyi begenmene sevindim, malum hunkar begendiyse guzeldir di mi?
Sorma biz de incire bayiliriz ama tazesini burada hic yiyemiyoruz. Bir incir agaci dikmeye karar verdim bu arada. Bakalim yetisecek mi buralarda?
Adimi nedense hic sevmem, keske hic kullanmak zorunda kalmasam derim hep ama iste kacilmiyor ne de olsa. Aslinda ortaliklardaydi ama dikkat etmedin demek ki..
Sevgiyle kalin
hatice
Adsız dedi ki…
İNCİR DOLMASINI YAPARKEN 1 BARDAK SU YERİNE 1 BARDAK SÜTLE DENEYİN. DAHA LEZZETLİ OLABİLİR
CELAL
sunrise dedi ki…
Sevgili Celal,

Fikrin harika, bir de boyle denemeli..
NiNo dedi ki…
canim ellerine saglik nefis gorunuyor hic yemedim bende birkere hurma dolmasi yapmistim :D cok guzeldi eminim bu da guzeldir sevgiler

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kolay Biftek Diane

Shrimp Mousse - Karides Mus

Beef Brisket