Hunkar Begendi


Hunkar Begendi icin birkac tarifi karistirarak kendime en uygun sekli buldum. Bu yemegi on yil once filan yapmistim galiba ama neden bu kadar ara verdigimizi anlamadim. Kesinlikle daha sik hatirlamak gerektigine inandik cunku.

Gerekenler soyle:

3-4 adet Patlican
3 corba kasigi un
4 corba kasigi tereyag
2 su bardagi sut
1 cay bardagi kasar peyniri, rendelenmis
1 tatli kasigi tuz

1 kg dana eti, kup seklinde dogranmis(aslinda kuzu eti kullaniliyor ama dana eti ben daha cok tercih ediyorum)
1 orta boy kuru sogan, kup seklinde dogranmis
2 adet sarimsak, ezilmis
1 corba kasigi un
1 yemek kasigi domates veya biber salcasi(ben biber kullandim)
tuz, karabiber


Patlicanlari yikayip aluminyum folyoya sarip 425F da isitilmis firinda pisirin. Actiginizda patlicanlarin uzerlerinin goz goz oldugunu gormeniz lazim. Soguyunca kabuklarini soyup, patlicanlari iyice ezin. Varsa eger cekirdeklerini cikarip atin.

Orta boy bir kapta unu ve tereyagini kavurun, sutu azar azar yedirin. Burdaki en onemli nokta unun topaklanmasini onlemek. Kabi ocagin uzerinden alirsaniz ve sutu cok yavas yedirirseniz bunu onlemis olursunuz. Bir de kesinlike telli cirpici kullanmanizi tavsiye ederim, tabii teflon kap kullanmamak sartiyla. Kesinlikle topaklanmiyor bu durumda.

Unlu karisiminiza kasar peynirini ekleyip, tuz-karabiber koyup patlicanlara karistirin.

Diger buyukce bir tencerede soganlari az miktar siviyag ile talandirin, etleri ekleyin ve sularini cekene kadar yaklasik bir saat pisirin. Bir kasik ununuzu ekleyin, sarmisaklari ve salcayi da ekleyip azicik daha talandirin ve cok kisik ateste suyunu iyice cekene ve etler yumusacik olana kadar pisirin. Tuzunu, karabiberini ekleyin.


Patlicanli karisimi buyukce bir kaba yerlestirin, etleri de tam ortasina koyun. Taze kiyilmis maydanozla sicakken servis yapin.

* Bu guzel yemek icin iki tane hikaye var. Birincisi, Sultan 4. Murat zamaninda ascilar yeni yemek icat etmek amaciyla ilk defa bu yemegi bulup kendisine takdim etmisler. Ikinci hikaye de, 3.Napolyonun karisi Eugenie'nin 19.yuzyilin ortalarinda Topkapi Sarayi'ni ziyareti esnasinda kendisini etkilemek icin bu yemek icat edilmis ve boylelikle Turk mutfagina kazandirilmis.
Hangi hikaye dogru olursa olsun, kesinlikle enfes bir yemek. Bulanlara binlerce tesekkurler...

Yorumlar

YILDIZNAF dedi ki…
Senin bu becerikliligin olduruyor beni...Bu tamamen biri yapsa da yesek turunden...Ellerine saglik...
sunrise dedi ki…
Sevgili Yildiznaf,
Cok tesekkur ederim iltifatin icin ama ben daha o kadar yolun basinda hissediyorum ki kendimi. Bloglari geziyorum, insanlarin yaptiklarina bakiyorum. Ohooo ne bu yasam, ne de baskasi yetmeyecek sanki yapmak istediklerime..
Yine de birseyler yapmak ve anlasilmak guzel sanirim.
Sagol, varol...

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kolay Biftek Diane

Shrimp Mousse - Karides Mus

Beef Brisket