Jim Thorpe adinda bir sehir

Biz de yaptik..



Epeydir istiyorduk, planlamistik ama birkac kez plan degistirmek zorunda kaldik. Hatta birinde arkadaslarla sozlestigimiz halde bizim buyuk oglan ayagini catlatinca onu da erteledik ama sonunda yakindaki o minik sehirdeki cuf cuf trene binip daglara tepelere ciktik. Yildiznaf'in da anlattigi gibi inanilmaz guzel bir geziydi. Onlar kendi eyaletlerinde bir yere gitmisler ama biz de bize yakin olan bu geziyi reddemezdik dogrusu, iyi ki yapmisiz kistan once. Aklimizda kalacakti.


Dagin arasinda sikisip kalmis bir sehirdi burasi. Asil adi Mauch Chunk. Anlasildigi uzere kizilderililerden satin almis Dogu Avrupalilar ve yerlesmisler buraya. Uzun yillar komur madenleri nedeniyle demiryolu tasimaciligi sayesinde gecimini saglamis bu kasaba ama daha sonra New Jersey tarafina yeni bir hat yapilinca sehrin onemi azalmis. Is yerleri zor duruma dusmus, ticaret gerilemiz, tum esnaf iflasin esigine gelmis. Tam bu anda unlu Amerikan atlet Jim Thorpe'un dul karisi bir teklifte bulunmus sehre. Eger kocasinin adina bir anit yapilirsa sehrin adinin Jim Thorpe olarak degistirilmesine izin verecegini soylemis. O zaman sehir halkindan toplanan paralarla dul esin parasi odenmis ve 20 tonluk bir anit yapilmis sehre ve o gunden beri sehrin talihi degismis.
Turistler akin etmeye baslamis Jim Thorpe'un hic bir zaman ayak basmadigi bu sehre. Simdi de eski trenlerden birkacini tamir edip boyle turistik geziler duzenliyorlar. Tabii cok iyi fikirler gelismis bundan sonra. Simdi Halloween'de bir korku turu var ki geceleyin; hayatta binecegimi zannetmiyorum. Bir de yilbasina dogru Christmas temali birkac tur var ki, buna Santa Claus da katilacakmis. Sanirim bu minikler icin ilgi cekici olabilir.

Bu arada tren hattinin yanina bir kosu ve yurume yolu yapilmis. Daga dogru tirmanan bir hiking hatti gelistirmisler. Bisikletini, kanosunu alan gelmis. Trenle gecerken gorduk, her yer spor yapan insanlarla kayniyordu.




Dukkanlar minik minik hep ahsaplar ve antikalar satiyor. Hersey cok kendine ozgu ve goz alici. Minik restaurantlarda ev yapimi yemekler satiliyor. Evler yeniden duzenlenmis, sokaklar daracik ve yokuslarla dolu. Kucuk butik otel tarzinda bir suru otel var. Biz de hafta sonunda gittigimiz icin anladigimiza gore sehir hafta sonu icin yasiyor. Inanilmaz bir insan kalabaligi var ki bu da bir zamanlar iflasin esigindeki sehrin yapmak istedigi seyi fazlasiyla basardigini gosteriyor.

'Amerika'nin Isvicresi' diyorlarmis artik bu sehre, gercekten de gordugum Isvicre'deki minik dag kasabalarina ve sehirlere cok benziyordu. Havasinin temizligine ve nehirlerin berrakligina da dem vurmak lazim tabii bu arada.


Bizim icin cok guzel bir gezi oldu. Ozellikle minigimiz tren icin yandi, kavruldu. Her yerine kosturup oyle cigliklar atti ki, onun bu tren sevgisi nereye varacak diye merak eder olduk. Sonbaharda gidilecek en guzel yerlerden biriydi Jim Thorpe, eger yolunuz duserse mutlaka gidin. Yoksa gelin bana ben sizi seve seve gotururum..
** Aslinda buraya koymak icin o kadar cok fotograf cektim ki ama simdi yuklemede problem yasadigimdan sadece iki tanesi ile yetinmek zorunda kaldim. Belki ileride 'manzara resimleri' arasindan tekrar gosteririm..

Yorumlar

YILDIZNAF dedi ki…
Merhaba Arkadasim,
Cok guzel bir gezi yazisi olmus. Gidip gormek istedim hemen ben ! Bayiliyorum o kucuk kucuk dukkanlara. Ama nedense Avrupa'dan gocenlerin cocuklari olmasina ragmen Amerikalilar, bir turlu Avrupa'da olan o sirinlik yok kasabalarinda. Sizin gittiginiz, bu bakimdan en cok Avrupa kalanlardan galiba. Keyifli bir gezi gecirmenize cok sevindim. Cocuklar icin daha bir keyifli oluyor tabii. Erken yakalandigim kis uykumdan cikayim, ben de buralarda neler olup bittigini yazmaya baslayacagim. Duyarli mailin icin cok tesekkur ederim.
sunrise dedi ki…
Guzeldi valla Yildiznaf,
Belki de o kadar uzun zamandir Amerikadayiz ki, artik hangisi neydi unuttum. Ama kasaba kucuk ve sevimliydi, o kalabalik sikis-tepis yerlerden hoslanmiyorum ben artik. Belki de ilerleyen yasla boyle hissediyor insan. Ama sonucta ruh nereyi isterse oraya gidecek bu beden degil mi?
Dondugune sevindim..

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kolay Biftek Diane

Shrimp Mousse - Karides Mus

Beef Brisket