Sutlu Ekmek


Yine ekmek maceralarimiz devam ediyor. Bazen makinayi deniyorum, bazen elimle yapiyorum ama deniyorum, deniyorum. Biz mis gibi ekmek kokusunu ve icinde ne oldugunu bildigimiz ekmekleri seviyoruz. Ben de bayiliyorum icine istedigim seyleri koyabilme ozgurlugunu. Boylece bu ekmek yapma ve sizma zeytinyagi gezdirilmis domatesleri bu ekmeklerle yeme isi daha devam edecege benzer. Iste bir tane daha; tarif Bread and Bread Machines kitabından.


Malzemeler;

3/4 kap süt (oda sicakliginda yarim saat beklemis)
1/4 kap su (ilik)
1,5 yemek kaşığı tereyag (ben siviyag kullandim)
3 + 1/4 kap un
1,5 tatlı kaşığı tuz
2 tatlı kaşığı toz şeker
1 tatlı kaşığı instant maya

Hazırlanisi;


Ekmek makinasina sirayla once yas malzemeleri, ardindan da maya en ustte olacak sekilde
kuru malzemeleri koyup kapatin.

Normal ekmek pişirme ayarinda, medium crust seçin.

Ben bir ara uzerine aycekirdekleri serpmek istedim. Aslinda bunun icin bip sesini beklemeniz gerekiyro dogal olarak ama kacirdim bu sesi. Kafama gore koydum ama yapismadilar, dogal olarak. Ben de makinadan alinca uzerlerine serptim ama yine de yapismiyorlar. Tavsiyem, mutlaka bip sesini dinleyin...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kolay Biftek Diane

Shrimp Mousse - Karides Mus

Beef Brisket