Tas Kebap

Turkiyeye ozel olarak siparis ettim bu cinko tasi, sadece tas kebabi yapmak icin. Tam istedigim buyuklukte bir tane bulamadigim icin annecigime siparis verdim, bana kameradan gosterdigi dort tane icinden rengi ve buyuklugunu begendigim iki taneyi istedim, geldi ve ben de tas kebabima kavustum.






Belki herkes biliyor tarifi ama ben yine de soyle hizlidan bir anlatayim.


Kusbasi et gerekiyor ve tabii kuru sogan
Ince dogranmis domates
Istenirse biraz salca
Tuz karabiber
Katiyag (bazilari zeytinyagi ile yapiyormus pilavi, saygi duyarim)
Pirinc gereken tum malzemeler.

Etleri bir tencerede kup kesilmis kuru sogan ve biberler ile azicik talandirip uzerlerine domatesleri ekleyip, sulandirilan salca ile birlikte tuz-karabiber de ekleyip azicik su ile pisirin.


Etler suyunu cekince ve de yumusayinca tencereyi ocaktan alin ve o kucucuk cinko kaba doldurun. Pilav tenceresinde pirincleri pilav olacak seklinde kavurun ve suyunu eklemeden once pirinclerin ortasina bir cukur acip cinko kabi ters cevirip yerlestirin, suyunu ekleyin.


Pilavi normal sekilde pisirin ve dinlenmeye birakin. Servis yapacaginiz zaman cinko kabi alip o sekilde masaya goturup masadakileri etkiledikten sonra servisinizi yapin.


Afiyet Olsun..




Not: Bir yemek programinda izledigime gore pilav pisirken icindeki buharla pismesi cok onemli oldugundan tencerenin asla kapagi acilmamaliymis. Bu yuzden de bir saati 12 dakikaya ayarlayip azicik azicik ocagin atesi dusurulerek pisirmek kesinlikle en iyi yontemmis ki ben de aynen boyle yapiyorum. bu yontemden beri asla kotu pilavim olmadi.

Yorumlar

Adsız dedi ki…
Olsa da yesek di mi ama?
Serap
Cocukla Cocuk dedi ki…
merhaba arkadaşım, sitemize hoşgeldin..bu vesileyle de tanışmış olduk ne güzel, linklere ekledik blogunu , bundan sonra takipteyiz:)) sevgiler
Tijen dedi ki…
İnsanın sevdiği yiyeceklere kavuşması ne güzel değil mi? Afiyet olsun!
MorKoyun dedi ki…
Bu tarif anneannemin spesiyali, bizdeki adi da kup kebabi:) Etler orta boy toprak bir kubun icinde piser, pilava eklenir, sofraya gelip atraksiyon elsiginde icindeki etleri pilav tenceresine doker:) Toprak kubun pilava cevrilmeden once dibi olan tepesinde kucuk bir delik vardir, o da bir parca hamur yardimiyla acilip kapanmak suretiyle duduklu gorevi gorur. Yazarken yemis kadar olur muyum aceba diye detayli yaziyorum ama nafile:))
Pisirdigi her yemege, ozellikle dolmalara kuyruk yagi eklemeye calisip surekli engellenen bir anneannenin zeytinyagli pilav pisiren torunuyum ben:)
Aybike Ceylan dedi ki…
Hatice'cigim,
Ellerine saglik, bu ne zengin ne guzel bir manzara. Afiyet olsun sizler, sevgilerimi gonderiyorum.
sunrise dedi ki…
Sevgili cocuklacocuk,
O kadar cok yerde karsilastim ki sizinle ve tekrar tekrar sitenize gidip sizi okudum ki, artik eklemek gerekti yani. Cok begendim yaptiginiz herseyi ve hepsini yapmak, denemek istiyorum..
Tanistigimiza cok memnunum
sunrise dedi ki…
Ah Tijen,
Bunu benden cok etrafimdakileri etkilemek adina yapiyorum. Gorenler 'uuuuu aaaaa' diyor ya, onu gormek benim en buyuk zevkim iste.
Biberler harikaydi ama bugun, hala gozumun onundeler...
sunrise dedi ki…
Ya Morkoyun,
Bizde de var oyle bir Comlek Kebabi. Icine doldurulan bilumun sebze ve etten sonra agzi hamurla kapanan bir comlek milletin gozu onunde kirilarak etler dokulur. Yillar var ki yemedim. Acaba benzer yerlerden miyiz ki?
Bu kadar sicaklik bosuna degil galiba...
Bir de anneanneler ne yapsa guzel yapiyor ki, onun kokusunu kimse gecemiyor iste. Ah ah..
sunrise dedi ki…
Sevgili Aybike,
Bayram gecti ya butun et yemeklerini cikarabiliriz arsivden artik. Birilerinin cani ceker filan diye cekiniyordum acikcasi..
Bizden de size sevgiler, mutluluklar..
YILDIZNAF dedi ki…
Merhaba Sunrise,
Bak aklima ne geldi biliyor musun, Turkiye'deki blogger'lar bulusuyor da biz niye bulusmayalim. Onceki yorumuma cevabini okudum guzel arkadasim. Biz en iyisi Aybike'ye de cagrida bulunarak bir Amerika bulusmasi gerceklestirelim, belki doktoradan basini kaldirip Morkoyun'da bize katilir. Hep beraber bana gelin, bekliyorum...
YILDIZNAF dedi ki…
Merhaba Sunrise,
Bak aklima ne geldi biliyor musun, Turkiye'deki blogger'lar bulusuyor da biz niye bulusmayalim. Onceki yorumuma cevabini okudum guzel arkadasim. Biz en iyisi Aybike'ye de cagrida bulunarak bir Amerika bulusmasi gerceklestirelim, belki doktoradan basini kaldirip Morkoyun'da bize katilir. Hep beraber bana gelin, bekliyorum...
sunrise dedi ki…
Sevgili Yildiznaf,
Valla Texas'dakileri ve de diger uzaktakileri bilmem ama biz simdilik Dogu Kusagi olarak minik bir bulusma yapabiliriz. Hatta biz bu hafta Alev ile tanismaya gidiyoruz. Siz de Thanksgiving'de bize gelin bence, belki onlar da gelecek cunku. Cok ciddiyim..
YILDIZNAF dedi ki…
Sunrise,
Bir esimle goruseyim bakayim, bir davetimiz var Thanksgiving'de geliriz mutlaka dedigimiz. Acaba gitmesek olur mu diye soracagim, bakarsin yolumuz sizin oralara duser. Sevgiyle...

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kolay Biftek Diane

Shrimp Mousse - Karides Mus

Beef Brisket