Kabaga Benzer Kabaktan Kabak Tatlisi



Bu kabak tatlisini daha once corba tarifi verdigim su kabaktan yapmis bulunmaktayim. Corbayi yaparken tatlimsi kabagin bizdeki balkabagi tatlisina yakisacagina karar vermistim. Zira Amerika' da yasayan Turk'ler bilirler ki, o kabak tatlisini tam olarak tutturacak dogru kabagi bir turlu bulamazsiniz bu bin cesit kabak arasinda. Ben de cesitli defalar denemis ama istedigim sonuca ulasamamis biri olarak bu sonuncunun tam olarak harika oldugunu soylemek istedim.


Siz de Amerika'da iseniz ve Bayram geliyor, tatli ne yapsam diye dolaniyorsaniz, su aralar pek bolca olan bu kabaklardan alip cekinmeden bizim meshur kabak tatlimizi deneyebilirsiniz demek istedim sadece. Bir cesit yardim yani.


Tadi biraz az gelenler seker miktarini artirsin ama ben her zaman yaptigim gibi bir tabaka kabak doseyip ustunu ortecek kadar toz seker dokup bir cay bardagi su ile kisik ateste pisirdim. Soguyunca da ustune dovulmus ceviz dokerek servis yaptim.


Hatta etinden sutunden faydalanacagiz diyerek, cekirdeklerini de cikarip tuzla kavurduk. Onlar da aynisi olmustu. Yokluk insana neler yaptiriyor, degil mi?

Yorumlar

Aybike Ceylan dedi ki…
Canim ellerine saglik,
Ben de dedigin gibi onca kabak arasindan bulamadim bizim ki gibisini, simdi donup bakacagim hangisiymis diye.Ellerine saglik.

Guzel bir bayram diliyor, sevgilerimi gonderiyorum.
GULTEINEN ENKELINI dedi ki…
saol canim yaa, biz de ayni dertten muzdaribiz.ben de deniycem...
etki alanı dedi ki…
Herkes mesle�ini seviyor anla��lan.Kabak �ekirdeklerini g�r�nce,birka� sene �nce siyah bir fular�m�n etraf�n�boncuk niyetine,kabak �ekirdeklerini kurutup,ojeyle cilalay�p(�effaf oje),ortas�n� delip,oya gibi i�ledi�imi hat�rlad�m.
Bence meyve �ekirdeklerini,kurutup b�yle d yapabiliriz.Renkli ojelerle boyay�p muhte�em kolyeler yapabiliriz.
Benden de ancak b�ylesi beklenirdi.
Sevgiler ve en iyi bayram dileklerimi b�rak�yorum.
T�t�
sunrise dedi ki…
Sevgili Aybike,
Deneye deneye buldum, sen de dene. Gercekten ayni tadi veriyor.
Ben de senin ve ailenin Bayramini en icten dileklerimle kutluyorum.
Sevgiler
sunrise dedi ki…
Sevgili Gulteinen Enkelini,
Sana da afiyet olsun..
Guzel Bayramlar dilerim sana da..
sunrise dedi ki…
Sevgili etki alani,
Cok iyi fikir valla ama ben sana annemin zamaninda keci boynuzu cekirdeklerinden kolye yaptigini ve de baska seyleri de suslemek icin kullandigini soylemeliyim. Sanatci kisilikler hep ayni sekilde dusunuyor galiba. Benim de aklim fikrim yemekte..
Sevgiyle kalin..

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kolay Biftek Diane

Shrimp Mousse - Karides Mus

Beef Brisket