Pumpkin muffins

Her yerde balkabaklari ve diger cesit kabaklar var(yani pumpkin). Tabii mevsim kabak mevsimi, bir de Halloween eklenince ustune, basinizi cevirdiginiz her bahcede irili ufakli kabaklar; her pazarci tezgahinda onlarca kabak, o turuncu renklerin dayanilmaz cemberine siz de cekilmis oluyorsunuz. O kadar cok cesitliler ki insan ne yapacagini bilemese bile aliyor. .

Tabii ben de dayanamayip her gordugumde uc-bes tane aliyorum. Bu yukarida gordugunuz Neck Pumpkin. Bizdeki balkabagina cok benziyor tadi, o yuzden ben tatlilari hep bundan yapmaya basladim. Kabugu da cok ince oldugu icin soymasi da kolay oluyor.

E hep mi bizim geleneksel kabak tatlisindan yapacagiz? Tabii ki olmuyor, kimisini firinda kabuklari ile pisirip ezdim ve buzluk posetlerine doldurup kisin kullanilmak uzere kaldirdim(aile dostumuz Tom'un onerileri uzerine).


Kimilerini azicik sekerle pisirip kavanozlara doldurdum, onlardan da muffin vb seyler yapmayi planliyorum ileride. Kimisini taze tukettik, birkaci ile de yeni tarifler denedim ki birkacini sizinle paylasmak istiyorum.


Ilki pumpkin muffins;

2 kap elenmis cok amacli un
1 tatli kasigi karbonat
1/2 tatli kasigi kabartma tozu
1/2 tatli kasigi toz tarcin
1/2 tatli kasigi toz muskat
1/4 tatli kasigi toz zencefil
2 yumurta
1/3 kap buttermilk(yoksa ayni miktar sutun icine bir yemek kasigi limon suyu koyarak da elde edebilirsiniz)
1/3 kap tereyag, erimis
1 yemek kasigi pekmez
1/2 tatli kasigi vanilya ozutu
1 kap tozseker
1 kap konserve pumpkin (ben onceden kendi yaptigim sekerle pisirdigim kavanozdaki pumpkinlerimi kullandim)
1/2 kap dovulmus pecan (bunlar Turkiyede olmayabilir, normal cevizici de kullanabilirsiniz bunun yerine)

Yapilisi
Ocagi 350 F (175 C)'de isitin. 24 adet mini muffin kaplarini yaglayin(ben bunu unutup buyuk muffin kaliplari kullandim. O zaman 12 tane yeterli geliyor).

Buyuk bir kabin icinde unu, karbonati, kabartma tozunu, tarcini, muskati ve zencefili eleyin.
Baska bir kapta yumurtayi buttermilk, erimis tereyag, pekmez, vanilya, seker ve pumpkin ezmesi ile birlikte mikserle cirpin.
Yumurtali karisimi kuru karisima bir kerede karistirin ve cevizleri ilave edin.

Kasik yardimi ile muffin kaliplarina bosaltin. Agizlarina kadar doldurabilirsiniz.

Onceden isitilmis firinda 20-25 dakika kadar pisirin. Ortalarina bir kurdan yerlestirip pisip pismediklerini kontrol edin. Tel bir izgaranin uzerine alin ve ilikken servis yapin.
Notlar: Pistikten uc-dort gun sonra bile cok tazeler. Agzi kapali bir kapta saklarsaniz uzun sure dayaniyor. Icinde bu kadar cok baharat olmasina aldirmayin, hepsindan cok az oldugu icin keskin bir tatlari yok. Ayrica bu pumpkin nedense bu baharatlarsiz kesinlikle pismiyor Amerikan mutfaginda.


Yeni pumpkinli tarifler gelecek....



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kolay Biftek Diane

Shrimp Mousse - Karides Mus

Beef Brisket