9 Ekim 2007 Salı

Paylasilmayan Tarifler




Gecen hafta sonu komsumuzun bebeginin partisine davetliydik. Konu bebek olunca hersey cok eglenceli, cok suslu ve cok guzeldi tabii. Guzel yemeklerin yaninda bir de ev sahibinin bir akrabasinin getirdigi kek vardi. Daha dogrusu bizim lugatimizde pasta oluyor kendileri. Oyle cok guzel ve degisik bir pasta gibi gorunmuyordu, acik kahve kremasi olan, normal buyuklukte, ustune hic sevmedigim seker kirazlardan konulmus bizdeki orta sinifin altindaki pastanelerde uretilenlere benzeyen birseydi ama herkes 'himmmmm' diye yiyince ben de merak edip minik bir dilim aldim. Tadi gercekten cok degisik ve guzeldi. Sanirim kremanin icine badem rendesi filan koymus yapan kisi ama oylesine gevezelik ederken 'herhalde kimseye tarifi vermiyorsunuzdur' dedigimde, 'kusura bakmayin veremem, aile tarifidir ve dagilsin istemiyoruz. Zaten biz bunu yapilirken seyrede seyrede buyudugumuz icin isteseniz de yapamazsiniz, sadece icinde un, yumurta ve seker oldugunu soyleyeyim yeter' demez mi?

Aaaaa bir kere ben tarifi istemedim bile, sadece kadini biraz olsun taltif etmek icin soylemistim o sozleri. Ikincisi internet denen su ortam varken artik gizli sakli tarif mi kaldi allahaskina?

Ben simdi Desperate Housewives'deki Bree gibi kafaya koydum o tarifi bulacagim diye. Tek sorun pastanin isminin Polonyaca olmasi. Komsumuzun bu akrabalari Polonyali oldugu icin pastanin orjinal adini ne yapip edip komsumuzdan alip kisa bir arastirma yaprak bu isi halletmem lazim en kisa zamanda. Sinir etti beni hatun yaaaa.


Bana yillarca Almanyadan ogrenip de bize ve her turlu misafirine bir cirpida cikardigi turtanin tarifini bir turlu vermeyen ama vermiyorum demeyip de 'ay cok kolay sekerim' diye bizi atlatip her yedigimizde bizi hayran biraktiran bir yakinimizi hatirlatti bu kadin. Kendisi vefat ettigi gun bu muhtesem (o zamanki cocuk hayalimde muhtesemdi) turtayi buzdolabinin uzerinde yapilmis gorunce yardimcilarina 'aaa bak yazik turta da yapmis yiyemeden gitti kadincagiz' dedigimde, 'aaa olur mu onu ben yaptim' demisti yardimci hanim ve yillardir bu turtayi evsahibinin yapamadigi icin tarifi kendisine verdigini ve o yuzden de kendinin yaptigini soyleyip bana da oracikta hemen tarifi vermisti. Biraz utanmakla birlikte kaderin bu garip cilvesine de icten ice sasirmistim.


Bense hic bir zaman bir tarifi paylasmamak gibi bir duyguya sahip olmadim, olani da anlamam bu yuzden mumkun degil. Eger satmiyorsan yani bundan para kazanmiyorsan(ki bu da pek iyi bir bahane degil ama) ne var yani saklayacak? Nasilsa gercekten herkes farkli yapiyor ve her elin lezzeti farkli oluyor.


Neyse iste simdiki hedefimiz bu, ben de bulup da yapinca yayinlarim. Aslinda dedigim gibi cok ozelligi olan birsey degildi ama saklayinca bendeki merak artti.

Fakat ne yazik ki ben de bu kurabileyelerin tarifini vermiyorum. Ama tamamen iyi niyetten, soyle ki; aslinda damali olmasi gerekirken kirk tane isi birarada yaptigim icin beceremedigim icin dama yerine cizgili olarak ortaya cikan ve de galiba tadinda bir eksiklik de oldugu icin tarifi aldigim blog arkadasima son derece haksizlik olacagi icin yayinlamiyorum. Kizcagizinki o kadar guzeldi ki, simdi yayinlayip da link versem kotu reklam yapmis olacagim. En iyisi ben bir daha salim kafa ile yapayim da tarifi, o zaman yayinlayayim.

Paylasilmali guzel tarifler ve guzel gunler dileklerimle.






Hiç yorum yok: