Somonlu-Avakadolu Salata


Turkce bir kitap okuyorum(cok fazla elime gecen birsey olmadigi icin soyluyorum). Kitapta surekli bir avakado ve somonlu salata yapiliyor. Kitabin kahramani erkek hemen her gece somonlu-avakadolu salata istiyor. Daha sonra farkina varmayarak(veya vararak) baska baska sahnelerde de bir sekilde avakado-somon salatasindan bahsediliyor.

Simdi ben yillardir Turkiye'den ve moda olan seylerden uzak oldugum icin 'herhalde, bu aralar bunlar moda Turkiye'de' dedim ve tabii bir sekilde canim istemeye basladi. Hic tarif filan aramadan aldim avakadoyu icini oyup catalla ezdim, normal bir yesil salata yaptim. Salatanin dort yerine avakadolari birer obek halinde koyup iclerine de birer tane somon fume yerlestirdim. Ustune de her zamanki gibi sizma zeytinyagini soyle bir gezdirdim. Al sana avakado-somon salatasi.

Valla kim icat ettiyse iyi etmis, harika oldu iki lezzet bir arada..


Hamis: Bazi kitaplar boyle icatlar cikarmaya yariyor, baska bir seye yaramasalar bile...

Yorumlar

Sanem dedi ki…
Merhaba, ben avakadoyu sevemedim gitti bir turlu, somonla nasil durur tahmin edemiyorum o yuzden.

Amywine House'u tanimaniza vesile olduguma sevindim, ben de kendisinin takipcisiyim kendimce. Ve biz ayni eyaletteyiz evet, biraz once baktim da aramizda iki saat varmis, ben Bristol'da oturuyorum.
Sevgiler.
S.
sunrise dedi ki…
Sevgili Sanem,
Tanistigimiza memnun oldum, bakarsin yolun buralara duser, resmen tanisiriz..
Sevgiler
Aybike Ceylan dedi ki…
Ellerine saglik Hatice'cigim,
Degisik bir tarif olmus, ben de yapiyorum ama ikisini ayri ayri, birde boyle denemek lazim.
Guzel bir hafta sonu diliyorum, sevgiler.
GULTEINEN ENKELINI dedi ki…
ay cok fena rejimdeyim, ruyamda kizarmis tavuklar resmi gecit yapiyoooo...

salata yemekten yeserdim :(

su avokado amca cok kalorilimidir acaba???
sunrise dedi ki…
Sevgili gulteinen enkelini,
cok usendim cevirmeye ama galiba ayip olmaz sana diye yaziyorum oylece..

"whole medium avocado contains approximately 15% of the United States FDA's recommended daily amount of fat, though they are high in monounsaturated fat. Avocados also have 60% more potassium than bananas. They are rich in B vitamins, as well as vitamin E and vitamin K.[5]

A fatty triol (fatty alcohol) with one double bond, avocadene (16-heptadecene-1,2,4-triol), is found in avocado and has been tested for anti-bacterial and anti-inflammatory properties. These properties are likely related with the curative effects of avocado described for a number of ailments (diarrhea, dysentery, abdominal pains and high blood pressure)" diye yaziyor Wikipedia'da..

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kolay Biftek Diane

Shrimp Mousse - Karides Mus

Beef Brisket