Focaccia


Pek cok tarifler donuyor ortalikta Focaccia icin ama ben cok guvendigim bir kitaptan yapmayi tercih ettim. Kitap, cok kullandigim The Essential Baking Cookbook kitabi ve ne yaptiysam son derece basarili oldugumu da belirtmek isterim. Yani surpriz yok, bire-bir denediginiz takdirde hersey cok iyi gidiyor.


Bircok cesidini uretmek mumkun ama ben guneste kurutulmus domateslere bayildigimdan bunun tarifini veriyorum, gerisi size kalmis. Ayrica Focaccia yapildigi gun tuketilirse daha iyi oluyor ama gerekirse yeniden isitilarak yenilebiliyor.

Gerekenler;
7 gr(1/4 oz), pakette kuru maya
1 tatli kasigi toz seker
2 yemek kasigi zeytinyagi
3 1/4 (405 gr) beyaz ekmek unu
1 yemek kasigi suttozu
1/2 tatli kasigi tuz

Ustu Icin
1 yemek kasigi zeytinyagi
1-2 dis sarimsak, dovulmus
6-8 adet kurutulmus domates
taze veya kurutulmus biberiye
1 tatli kasigi kurutulmus kekik
1-2 tatli kasigi deniz tuzu (yoksa iri taneli tuz da kullanabilirsiniz)


28x18 cmlik(11x7 inch) firin kabini yaglayin. Kucuk bir kapta 1 kap su(250 ml), seker ve mayayi karistirip ilik bir yerde bekleterek kabartin.


Buyuk bir kabin icine 3 kap unu eleyin, suttozunu ve tuzu da ekleyip tahta bir kasikla iyice karistirin. Ortasina bir cukur acip mayali karisimi ve zeytinyagini ekleyin. Iyice karistiklarindan emin olunca unlanmis bir yuzeye alip hamuru 10 dakika kadar iyice yogurun.


Bir kabin icini azicik yaglayip hamuru icine koyup, agzina plastik strecle veya hafif islak bir bezle kapatip ilik bir yerde kabarmasi icin birakin.

Yaklasik bir bucuk saat sonra(eger hamurunuz iki katina cikacak kadar kabarmissa), hamuru yumruklayarak gazini cikarin. Yaglanmis kalibiniza yerlestirin ve ustunu yeniden plastik strecle kapatip 20 dakika daha bekletin. Bir tahta kasigin sapi ile cukurlar acin uzerinde ve yine plastikle sararak iyice kabarana kadar 30 dakika daha bekletin.

Firini 350 F(180C) isitin.

Ustu icin, zeytinyagi ile sarmisagi karistirin ve hamurun uzerine surup, ustune de ince kesilmis domates kurulari, deniztuzu, kekik ve biberiyeyi serpistirip firina verin.

20-25 dakika kadar veya ustu altin sarisi olana kadar pisirin. Buyuk kareler halinde dilimleyip ilikken servis yapin.



Yorumlar

Adsız dedi ki…
İNTERNETE GİRDİM. SCHUYLKILL HAVEN'DA İŞ ARAMAYA BAŞLADIM..BAŞKA TÜRLÜ SENİN BU GÜZEL YEMEKLERİNDEN YEME İHTİMALİM KALMADI :)
KISKANÇLIK GENLERİMİ KÜÇÜKKEN ALDIRMIŞTIM AMA HAKAN'I KISKANMAYA BAŞLADIM GALİBA..
SEVGİLER
CELAL
sunrise dedi ki…
Basardik yani, seni buraya gelmeye ikna etmeyi. Demek ki boyle bir yontem gerekiyormus. Ben devam edeyim de sen fikrini degistirme.
Baklava yapip satmaya baslayacagim sen gel de yardim da edersin bana..
Hersey bir yana, ozledik yaaa.
serinmavi dedi ki…
Nefis görünüyor.eline sağlık ..Selamlar.....

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kolay Biftek Diane

Shrimp Mousse - Karides Mus

Beef Brisket